00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Инвазија „ванземаљаца“ на Маракану – новембар као путоказ вечитих у Евролиги
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Почeла градња српског коридора: На дигиталном ауто-путу 84 моста и ниједан тунел

CC0 / пиксабеј / Ауто-пут
Ауто-пут - Sputnik Србија
Пратите нас
Почетак радова на изградњи ауто-пута Е-761, деоница Појате—Прељина, на Моравском коридору свечано је обележен, а церемонији присуствује и председник Србије Александар Вучић.

Овај коридор биће први „дигитални“ ауто-пут у Србији, повезиваће коридоре 10 и 11, а радови би требало да буду завршени до 2022. године, преноси „Блиц“.

Комерцијални уговор за изградњу ауто-пута од Појата до Прељине потписан је 5. децембра са америчко-турском компанијом „Бехтел Енка УК лимитед“.

Крајем новембра, Вучић је најавио да ће Моравски коридор бити готов до 2022. године, а да се вредност радова процењује на 755 милиона евра. На ту цифру, како је рекао, треба додати још 20 одсто, колико се очекује да ће коштати додатни радови.

Повезивање коридора и земље изнутра

Осим што спаја два важна европска коридора — 10 и 11 (11 носи назив и Ауто-пут Милош Велики), који пролазе кроз нашу земљу, Моравски коридор, или како га зову „српски“, повезаће земљу изнутра — све веће градове централне Србије између Појата и Чачка — Крушевац, Краљево, Трстеник, Врњачку Бању, што је око пола милиона људи.

Моравски коридор биће дугачак 112 километара, а према најавама Министарства за саобраћај, грађани овог дела Србије би поред пута требало да добију и нова индустријска постројења.

Моравски коридор биће до сада најшири ауто-пут у Србији, пошто ће бити шири за укупно 1,6 метара, укупне ширине 30 метара.

На подручју ауто-пута Е-761 од Појата до Прељине планиране су индустријске зоне, као и индустријски паркови у Краљеву, Крушевцу, Чачку, Трстенику, Варварину и Ћићевцу.

CC0 / пиксабеј / На ауто-путу биће изграђено 84 моста, 26 надвожњака и три подвожњака, као и 10 петљи.
Почeла градња српског коридора: На дигиталном ауто-путу 84 моста и ниједан тунел - Sputnik Србија
На ауто-путу биће изграђено 84 моста, 26 надвожњака и три подвожњака, као и 10 петљи.

Осим тога, предвиђено је да се логистички центри формирају у Чачку и Краљеву (планско) и Ужицу (уже утицајно подручје). Процењено је да ови центри могу да запосле између 500 и 1.000 радника.

Како је раније за РТС рекла градоначелница Крушевца Јасмина Палуровић, упослиће се и грађевинска и путна оператива, као и угоститељи и сви који могу да нађу бенефит у том пројекту.

Према њеним речима, од ауто-пута Крушевац добија то што ће бити повезан са коридорима 10 и 11 и централним делом Србије.

Први „дигитални“ ауто-пут

На овој деоници ауто-пута, од Прељине до Појата, која се сада прелази за око два сата, треба да буде изграђено укупно 139 објеката, од тога 84 моста, 26 надвожњака и три подвожњака, као и 10 петљи.

Како је раније најавила министарка саобраћаја Зорана Михајловић, изградњом Моравског коридора, Србија ће добити „дигитални“ ауто-пут, са модерним оптичким и дигиталним кабловима, бесплатним интернетом и обавештењима за возаче.

Ниједан тунел, али 84 моста

На будућем Моравском коридору нема тунела, али има доста мостова (84) и на десетине петљи. Државна секретарка каже да је у питању равничарски пут, јер иде долинама три Мораве, а веома је захтеван због географског положаја — Западне Мораве у највећем делу.

Подсећања ради, 2014. године биле су велике поплаве и хидролошка ситуација је битно измењена и то је наложило велике пројектантске измене, нарочито на средишњем делу, на деоници два која иде од Крушевца до Адрана, око 54 километара. Сложеност подухвата је у извођењу хидротехничких радова, регулационих радова на речним коритима. Утврђено је да је то у дужини од 68 километара.

„Када томе додатне изградњу телекомуникацијиних објеката, постављање уређаја јер се ради о дигиталном коридору — три у један, биће примењене нове технологије“, рекла је раније министарка Зорана Михајловић.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала