Одмах након тих речи, хеликоптер је нестао са радара. Срушио се у брдима у Калифорнији, при брзини од скоро 185 километара на сат.
На звучном снимку контроле лета чује се како је пилоту хеликоптера речено да лети прениско, узимајући у обзир временске услове.
Извори из кругова авијације рекли су да је време у околини Лос Анђелеса, где се несрећа догодила, било јако магловито и да је већина хеликоптера била приземљена.
Пилот хеликоптера Kобија Брајанта требало је да слети на аеродром у Бурбанку, али је кружио 15 минута чекајући дозволу за слетање због лоших временских услова, али и због других летелица које је требало да слете на аеродром.
Непосредно пре несреће пилот је подигао хеликоптер на више од 600 метара, а онда се срушио са висине од око 500 метара.
Други извор рекао је за „Њујорк пост“ да је хеликоптер у коме је био Брајант имао два мотора, и да се не би срушио да је остао без једног мотора.
„Сви знакови упућују на ЦФИТ, што се дешава када летелица под потпуном контролом пилота нехотице налети на копно, море или зграду. Ове несреће се дешавају када пилот изгуби контролу над ситуацијом. Место судара такође указује на овај сценарио — с обзиром на то како изгледају остаци на месту несреће, чини се да су се забили у планину предњим делом“, рекао је извор.
Додао је да је Брајантов хеликоптер стар 20 година и да је реч о летелици „сикорски“ С-76, којом најчешће управљају два пилота.
„Вероватно је летео ослањајући се на оно што види, а не на инструменте који надзиру висину летења“, додао је извор.