Триван истиче да то не значи да ће грађанима бити забрањено да користе старе аутомобиле које већ поседују, али ће ти аутомобили морати да прођу строжу контролу емисије издувних гасова од 1. јула 2021. године, објавио је Танјуг.
Елиминациони фактор на техничком прегледу неће бити емисиона класа мотора, објашњава министар, већ шта возило испушта из ауспуха, што значи да ће и старији аутомобили моћи да прођу контролу уколико су добро одржавани или ако су у њих уграђени одговарајући филтери или катализатор.
На констатацију да ће возачи, ипак, тешко моћи са својим возилима да прођу технички преглед и региструју возила са моторима емисионе класе „евро 1“ или „2“, Триван каже да је то питање за МУП, али и да ће, због чистијег ваздуха, свако морати да плати "цену" вожње старог аутомобила, односно да уложи у његову исправност.
Министар упозорава да и новији аутомобили можда неће моћи да прођу технички преглед због емисије издувних гасова, уколико су неисправни.
На питање како ће се третирати стари аутомобили који се возе на плин, с обзиром да мање загађују него и мотори са „евро 5“ стандардом, Триван је рекао да се то још не зна и да ће о томе одлучивати МУП. Каже да је министарство које води покренуло иницијативу за забрану увоза старих аутомобила и да су већ имали састанке са министарствима која су надлежна за то, као и да због законске процедуре и предстојећих избора није вероватно да забрана буде уведена пре 1. јануара.
„Све време неко подмеће тезу да ћемо ми забранити људима да користе старе аутомобиле. Прво, ми не можемо да забранимо увоз, већ друга министарства, али ми подстичемо да се то уради и од тога нећемо одустати, јер је то апсолутно питање квалитета ваздуха“, рекао је Триван.
Друго, наводи Триван, важно је да грађани знају да ће моћи и даље да возе аутомобиле које поседују, уз услов да су технички исправни и да од 1. јула следеће године задовоље критеријуме за издувне гасове.
Иначе, мерења техничких прегледа показују да више од половине возила у Србији или 1,2 милиона возила емитује већу количину гасова него што је прописано.
Код нас има укупно око 2,25 милиона возила, од којих око 655.000 имају моторе старије од „евро 3“ стандарда.
У Србију је у 2019. увезено више од 150.000 половњака и око 33.000 нових аутомобила.
Правилником о техничким прегледима који је примењује од 5. јула 2018. предвидео је да одредба која се односи на строжу контролу емисије издувних гасова почне да се примењује за три године