Побуна у „Амазону“: Нисмо роботи, газди зарађујемо милијарде, а он не би издржао смену с нама

© AP Photo / Ted S. Warren, FileЏеф Безос
Џеф Безос - Sputnik Србија
Пратите нас
Смене од 12 сати, три пута више повређених радника него у складиштима других компанија, сталне претње отказом, норме које је готово немогуће испунити, само су део разлога због којих је више од 600 радника „Амазона“ потписало петицију за побољшање услова рада.

„Амазон“ је током новогодишњих и божићних празника остварио најбоље пословне резултате у историји, па му је приход у последњем тромесечју 2019. био чак 87 милијарди долара, од чега је као профит на рачуну власника Џефа Безоса завршило 12,8 милијарди, пише Гардијан.

Један од запослених у „Амазоновом“ огромном складишту у Њујорку је Хуан Еспиноза. Он је један од радника који кажу да су задате норме немогуће.

„Радим као дизаличар у складишту и мој задатак је да подигнем и превезем 400 пакета у једном сату. Нисам то могао да издржим. Ја сам човек, нисам робот“, испричао је Еспиноза.

Његова колегиница Рина Камингс каже да је сваке недеље имала по три смене од по 12 сати. И она се жали да су норме немогуће, јер је њен посао да прегледа и скенира 1.800 пакета дневно, односно 30 у минути. Рајмонд Велез сведочи да му је норма била да запакује 700 пакета на сат.

„Амазон“ надзире своје запослене како би био сигуран да су остварили норме, а уколико их не достигну, уз помоћ рачунара аутоматски им се шаље упозорење.

„Сви смо свесни да нас прате рачунари како би компанија била сигурна да радимо најбрже што можемо. Ако алгоритам израчуна да је између два пакета прошло више времена него што је предвиђено, рачунар то одмах бележи и добијамо отказ. Сигурни смо да власник „Амазона“ никада не би успео да издржи једну целу смену у складишту своје компаније“, испричали су радници.

Њих 600 потписало је петицију којом траже боље услове рада, између осталог и једну паузу од 30 минута, уместо две по 15, јер им толико времена треба да оду до просторије за одмор. Такође, захтевају и бољи превоз до складишта, али и веће безбедносне мере, због великог броја повреда на раду.

„Кад је објављен извештај о великом броју повређених у нашој компанији, управа је реаговала тако што је поставила мониторе на којима пише како је безбедност приоритет. Све друго је остало исто као и до тад“, испричала је Рина Камингс.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала