Поред Брајанта, у паду је погинула његова 13-годишња ћерка и још седморо људи.
Истражитељи Националне агенције за безбедност саобраћаја (НТСБ) верују да пресечена грана дрвета на месту на ком је хеликоптер пао, упућује на закључак да су мотори и ротор хеликоптера радили у тренутку самог ударца у земљу.
АП наводи да је данашњи извештај НТСБ више информативног карактера и да у њему нема никаквих закључака о тачним узроцима несреће.
Америчка агенција подсећа да је Ара Зобајан (50), који је возио хеликоптер, био искусан пилот са више од 8.200 сати лета. Он је имао и посебну дозволу да у екстремним условима лети користећи само инструменте на хеликоптеру, без комуникације с неким контролним торњем, подсећа АП, напомињући да до такве дозволе пилоти хеликоптера тешко долазе.
Америчка агенција подсећа и да је Зобајан био пилот другим познатим личностима у Америци, укључујући НБА играча Каваја Леонарда и звезду ријалитија Кајли Џенер.
АП, такође, наводи да Брајантов „Сикорски С-76“ стар 20 година није имао уређај за упозорење када се хеликоптер нађе преблизу земље.
НТСБ је дао препоруку да овај систем буде обавезан део опреме свих хеликоптера, али је Федерална администрација за авијацију (ФАА) такву обавезу наметнула једино хеликоптерима хитне помоћи.
АП додаје и да засад није познато да ли би такав систем био од помоћи у случају конкретне несреће са хеликоптером Кобија Брајанта, наводећи да његов хеликоптер није имао обавезу ни да буде опремљен „црном кутијом“.
Сведоци су за НТСБ рекли да је хеликоптер летео према земљи кроз маглу, пре него што је ударио у брдо.
Један сведок је истражитељима рекао да је видео хеликоптер секунд или два пре ударца. НТСБ наводи да је контролна табла летелице од ударца уништена и да је већина инструмената разбацана на разне стране.
НТСБ наставља истрагу, а коначни извештај би могао да се очекује за најмање годину дана, наводи АП.