Најизазовнији делови, вијадукт и тунел, већ су 80 одсто готови, а изграђено је и 35 километара колосека, рекао је Султанов и додао да ће радови бити готови у року до септембра 2021. године.
"Добио сам извештај да је вијадукт 87 одсто готов, а тунел 83 одсто, што је у складу са динамиком радова", навео је Султанов и додао да је завршено и 77 километара у оквиру пројекта модернизације пруге Београд-Бар.
Према његовим речима, највише потешкоћа у изградњи на деоници до Новог Сада задавала је уникатна геологија терена.
"Са десне стране је Дунав са блатом, са леве клизишта Фрушке горе. Да бисмо издржали то све, на дужини од три километра имамо 40 километара шипова у земљи", објаснио је Султанов.
Тренутно се, како додаје ради на распонској конструкцији.
"То је 10 деоница коју градимо у Србији и сви наши пројекти су завршени или на време или пре рока. Септембар 2021. године је рок за статичка и динамичка испитивање спремног објекта", навео је Султанов гостујући на РТС-у.
Тунел код Чортановаца ће, како каже, бити спојен у априлу, а после тога остаје завршетак осталих радова и постављање колосека. Султанов понавља да ће се возови на тој деоници кретати брзином од 200 километара на сат.
"Ово је крак Коридора 10. Србија хоће да буде и биће на истом или вишем нивоу у односу на комшије. Први пут ће у Србији бити примењени системи за безбедност и управљање саобраћајем јер машиновођа, када воз иде таквом брзином, не може да прати све визуелно", рекао је Султанов.
Најавио је да би ускоро требало да почне изградња новог модерног диспечерског центра „Железница Србије“.
"Радови су кренули прошле године и прва фаза је завршена. Сада планирамо неке догађаје који би обележили почетак тог пројекта", казао је Султанов.