С обзиром на то да је процена раста пројектована на 4,8 одсто, укупни пад профита износиће 8,2 процента, саопштила је ИАТА.
По том сценарију, губитак прихода износиће 27,8 милијарди долара за авио-компаније у азијско-пацифичкој регији. Највеће губитке забележиће компаније из Кине, чији се пад профита само на домаћем тржишту процењује на 12,8 милијарди, пренео је РТС.
Према истом сценарију, компаније које послују ван тог региона изгубиће 1,5 милијарди долара, под претпоставком да је пад тражње ограничен само на азијска тржишта.
Укупно узевши, губитак ће на глобалном нивоу износити 29,3 милијарде долара.
Тај губитак ће, према проценама ИАТА, прилично умањити процене глобалног раста за 2020. годину.
Процене су, како се наводи у саопштењу, сличне онима које током епидемије САРС-а. Тада је шестомечни период наглог пада пропраћен једнако брзим опоравком. У 2003. години, САРС је био одговоран за пад од 5,1 одсто прихода азијско-пацифичких авиокомпанија.
То све важи, уколико се епидемија задржи претежно у Кини. Ако би се епидемија проширила на азијско-пацифичка тржишта, онда би утицаји на авио-компаније из других региона били и већи.
"Процењујемо да ће се глобални саобраћај због коронавируса смањити за 4,7 одсто, што би могло значајно да умањи раст који смо претходно прогнозирали и да изазове први укупни пад потражње од кризе коју је изазвао САРС 2003. године. И тај би се сценарио претворио у губитак прихода од 29,3 милијарде долара", рекао је Александре де Жиник, генерални директор ИАТА.
Навео је да авио-компаније доносе тешке одлуке за смањење капацитета, а у неким случајевима и укидања линија, а да ће ниже цене горива помоћи надокнађивању неких изгубљених прихода.
"Ово ће бити веома тешка година за авио-компаније", рекао је Жиник.