Што вам више времена треба да стигнете до "Икеине" радње, више ћете моћи да купите, пише Форбс, а преносе Независне.
"Купујте својим временом" (Buy with your time) порука је коју шведски ланац шаље у свет, најпре из Дубаија. Све што треба да урадите јесте да касирима покажете историју свог кретања на телефону коју је забележила апликација Гугл меп. То ће бити доказ колико сте времена потрошили путујући до продавнице.
Иако је у питању новина која се односи искључиво на "Икеу" у Дубаију у питању је потез који широм отвара врата ка важним и радикалним променама када је реч о куповини и односу потрошача према брендовима.
Нов начин плаћања уводи се истовремено са отварањем "Икеине" нове радње у Џабел Алију, кварту Дубаија прилично удаљеном од центра града. Нема сумње да ће због нове "монете" купци чешће долазити у "Икеу", проводити више времена у радњи, а самим тим и куповати више.
Идеја иза овог потеза је да потрошачи троше бесконачно много времена да би стигли до "Икеиних" продајних објеката јер су они најчешће смештени на самом крају града. У складу с тим, уведена је цена за сваки производ у "временској монети", чија вредност је формирана на основу просечних примања у Дубаију.
На тај начин, осим у дирхамима, потрошачи у Дубаију могу плаћати укупним временом које су потрошили на "Икеу".
"Пре него што смо покренули кампању, схватили смо две ствари: време је данас драгоцено и купци троше озбиљну количину времена да би дошли до наших радњи, које су некад далеко од центра града", наводе у "Икеи Дубаи" и наглашавају да је због тога важно наградити потрошаче и одужити им се.
Иако могућност оваквог плаћања делује идеално, постоји и друга страна медаље – ако желите да наплаћујете време које трошите долазећи до продавнице, морате бити вољни да предате податке о свом кретању и то и прошлом и будућем.
Другим речима, истиче Форбс, у питању је начин да се учини нормалнијом идеја да је у реду дозволити да наше кретање неко прати док год нешто добијамо "џабе".