00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Како су стари цртaћи створили генерацију културно писмене деце

© Фото : YT/WB KidsТом и Џери
Том и Џери - Sputnik Србија
Пратите нас
Цртани филмови деци су пружали више од пуке забаве. Они су садржали много квалитетног садржаја учећи децу на класичним појмовима и вредностима.

Генерација која је одрастала гледајући класичне цртаће попут оних из продукције „Ворнер брадерса“ захваљујући њима стасала је у културно писмене људе, пише ауторка Ени Холмквист за портал „Интелeкшуал тејк аут“, а преноси портал „Детињарије“.

Ови цртани филмови деци су пружали више од пуке забаве. Упознали су их са кључним референцама опште културе, нарочито у области литературе и музике. Из „Душка Дугоушка“ деца су могла да сазнају за Стивенсонову причу о Џекилу и Хајду, да чују цитате и виде сцене из Шекспирових комада, а тешко је наћи класично музичко дело које није коришћено као подлога за неки од цртаћа из тог времена. Свакодневно слушање Листових рапсодија и Шопенових валцера заувек је ове мелодије урезало у дечије мозгове.

Маша и медвед - Sputnik Србија
Руска „Маша“ светски шампион међу цртаним филмовима

Цртаћи препуних цитата из класичне уметности пружили су деци оквир, полазиште за касније разумевање књижевности и музике, чак и када те основе деца не би добила у школи, сматра она. Данас, насупрот томе, цртани филмови не усмеравају децу на откривање културног блага претходних генерација, већ су искључиво окренути фантазији или садашњем времену. „Ни школе ни цртаћи данас не предају бакљу знања и културне писмености. Да ли је то један од разлога за апатију и површност савремене генерације?” пита се ауторка.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала