00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Смишљен идеалан начин да овисници од мобилних телефона више не иду у банку

© AFP 2023 / ERIC BARADATтелефон
телефон - Sputnik Србија
Пратите нас
Вајбер, популарна апликација на паметним телефонима која омогућава тренутну комуникацију путем интернет мреже, ускоро би и у Србији могла да послужи и у пословне сврхе, за трансфер новца са једног рачуна на други.

Приоритети у области плаћања треба да буду брзина, безбедност, приватност и контрола трошкова, а то је све могуће преко вајбера, поручио је на „Копаоник бизнис форуму“ директор продаје за Централно-источну Европу у компанији Ракутен- Вајбер, Константин Костадинов. Између осталих, такву услугу већ користе у нашем комшилуку у Румунији и Мађарској.

Вајбер банкарство - идеално за "овиснике"

Шта таква услуга подразумева?

„То се, пре свега, односи на платни промет и то је једно оплемењивање, додатна конфигурација у платном промету која представља унапређење електронског плаћања. Корисницима који су постали овисници од мобилних телефона биће пружен додатни конфор да у сваком тренутку могу да обаве своју обавезу плаћања преко мобилног телефона“, каже за Спутњик професор банкарства на Београдској банкарској академији Бранко Живановић.

Он претпоставља да ће апликација бити врло једноставна и приступачна, а та услуга ће, како напомиње, претпостављати уступање дела провизије банке новој институцији у платном промету која буде организовала, односно креирала ту вајбер апликацију.

© Фото : PixabayОбављање платног промета и друга плаћања, ускоро би могла да заживе и у Србији.
Смишљен идеалан начин да овисници од мобилних телефона више не иду у банку - Sputnik Србија
Обављање платног промета и друга плаћања, ускоро би могла да заживе и у Србији.

Значајно смањење трошкова

То, додаје он, никако неће значити склањање банке из целокупне архитектуре платног промета, већ ће то бити неки вид партнерства, у коме је будућност банкарског сектора.

„Фактички, то је логично кретање банкарства које гледа да аутоматизацијом, односно дигитализацијом својих делатности, пре свега у два сегмента – платном промету и ритејлу, односно банкарству на мало, појефтини своју услугу, односно да озбиљно креше трошкове у дугом року“, нема Живановић дилему.

Он објашњава да су за банке највећи трошкови управо трошкови филијала, пословног простора, инфраструктуре и бруто плате запослених.

Трошкови нових дигиталних конфигурација у платном промету, чак и у додели мањих кредита, посебно становништву, скупи су само на почетку док се та технологија не обезбеди. После они по јединици производа драматично падају, док су у конзервативном банкарству трошкови филијала и радне снаге одређено време константни и могу само да расту“, указује саговорник Спутњика.

Отуда и тај правац којим се банкарство креће. Зато ће у наредних неколико година банке у свету поделити скоро 76.000 отказа, што не указује на слабост тог сектора него на њихово прилагођавање променама у финансијском свету које диктирају нове технологије где су софтвери постали траженији од банкара.

Уз то, додатно поједностављивање посла доноси и одређени конфор корисницима услуга, који путем смарт телефона могу да обављају платни промет и контролишу одређена плаћања, посебно она лична каква су комуналије и разне накнаде.

Без спектакуларних промена

У питању је, како закључује Живановић, обострана корист. Биће ту и доста маркетинга, биће и борбе финансијских институција око тога ко ће ту услугу да занови, ко ће то лепше приказати и где ће то бити приступачније, коме ће се обраћати са новом понудом, односно која је то циљна група која ће то најпре да прихвати.

Неће бити никаквих спектакуларних промена у банкарству. Доћи ће само до унапређења услуге у платном промету, она ће се обављати брже и конфорније, а део накнаде ће се препустити ономе ко буде креирао апликацију, односно ко у ланцу са банкама и платним институцијама буде нови играч у платном промету“, истиче професор банкарства.

CC0 / / У Србији је већ промовисано плаћање у трговинама мобилним телефоном захваљујући QР коду
Смишљен идеалан начин да овисници од мобилних телефона више не иду у банку - Sputnik Србија
У Србији је већ промовисано плаћање у трговинама мобилним телефоном захваљујући QР коду

Перспектива је у томе, сматра он, не само због тога што се на тај начин поједностављује платни промет него се у банкама смањују трошкове и то драматично на дужи рок.

Све то и код нас може да заживи у врло кратком року, само неко треба да покаже иницијативу и да то буде пропраћено одговарајућом регулативом.

Идеја о увођењу плаћања вајбером стигла је само неколико дана пошто је гувернерка Народне банке Србије, Јоргованка Табковић, у једном трговинском ланцу промовисала плаћање мобилним телефоном помоћу посебног кода.

Она је тада оценила да ће нови начин плаћања олакшати живот грађанима и плаћање учинити једноставнијим, ефикаснијим и најбезбезбеднијим, истичући да такву врсту плаћања имају још само Шведска и Кина.

Табаковић је објаснила да свака банка у Србији која има е-бенкинг може да омогући услугу плаћања мобилним телефоном QР кодом, чији је носилац НБС.

С обзиром на спремност централне банке да иде у сусрет утицају технологије на банкарство за очекивати је да нећемо дуго чекати ни на плаћање помоћу вајбера.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала