Као велики део економије Америке, индустрија аутомобила је интегрално повезана са финансијским благостањем земље.
На пример, када нека компанија отпусти раднике, они ће имати мање новца који би трошили у локалним предузећима. Као последица следи још отказа јер ће продавнице и ресторани отпушати запослене како би се суочили са губицима.
Незапослени не могу да приуште летовања и зимовања, стога "пати" и туристичка индустрија. На први поглед неповезане индустрије, попут здравства, пољопривреде и телекомуникације такође осећају економски удар ових дешавања, преноси Б 92.
Новине у САД су у периоду од 2008. до 2009. године доста писале о успонима и падовима ауто-индустрије.
У 2006. години, која је била одлична за индустрију, произвели су више од 11,3 милиона возила.
У 2008, у светлу рецесије, та бројка је износила 8,7 милиона аутомобила и камиона, што је пад од чак 23 процената у две године.
Према резимеу масовних отпуштања Завода за статистику рада из 2008, око 51.804 радника у ауто-индустрији је рекло да је незапослено. У 2009. години, овај број се благо смањио на 46.306 људи.
Трендови у индустрији показују да производња аутомобила постаје све више глобализована, као и да радници после отказа послове траже у другим областима рада.
Спор економски опоравак после рецесије
Некада позната као аутомобилска престоница света, држава Мичиген је имала најгори степен незапослености у земљи за време трајања рецесије 2008. и 2009. године.
Док је незапосленост на нивоу нације износила забрињавајућих 10 одсто, у Мичигену је било још горе, па је између 14 и 15 одсто људи било незапослено.
Главним кривцима сматрају се масовна отпуштања у ауто-индустрији која су, потом, изазвала домино ефекат и у другим секторима.
Како су незапослени радници у ауто-индустрији тражили послове којих је било све мање, многи високообразовани су, у потрази за запослењем, у великом броју одлазили из државе.
Између 2001. и 2009. године, Мичиген је, у просеку, губио једног становника сваких девет минута. Резултат је губитак 465.000 људи за тих осам година.
Економски опоравак, који је уследио после краја рецесије, је спор процес. Здравство је, на пример, кренуло да отвара нова радна с крајем 2009. године.
Незапослени радници ауто-индустрије су налазили запослење у другим областима рада, чиме су допринели економском расту у професијама попут едукације.
Економска слика у већем делу земље почела је да се поправља 2010. године, и поред губитака у ауто-индустрији.
Међутим, утицај аутомобилске индустрије на америчке привредне секторе попут рудаства и туризма, наставиће се у периоду који следи.
На крају крајева, баш као и расељени радници, и ови привредни сектори наћи ће нове путеве ка опоравку.
Прочитајте још:
-Немачки ауто-гигант повлачи 230.000 аутомобила