© Фото : Спутњику уступио Душан МихаиловићВилица хајделбергензиса пронађена у Баланици
Вилица хајделбергензиса пронађена у Баланици - Sputnik Србија
Археолошка открића у пећинском комплексу Баланица, код Сићевачке клисуре, стара су више од 400.000 година, указују на то да су неандерталци били интелигентни као савремени људи и да је Србија била једно од најважнијих уточишта током леденог доба. Ти подаци практично мењају историју човечанства јер говоре о мешању неандерталаца и модерних људи.

Пре савременог човека постојао је неандерталац, а пре њега хомохајделбергенсис, чији је део вилице, стар више од 400.000 година, пронађен у пећинском комплексу Баланица код Сићевачке клисуре.

Неандерталац из Сићевачке клисуре – велико откриће

Осим тог, светски значајног научног открића, у пећини су пронађени и људски остаци из периода од пре око 200.000 година, али још није објављено којој врсти су припадали.

© Фото : Спутњику уступио Душан МихаиловићМесто проналаска вилице у Баланици
Неандерталац из Сићева: Нова археолошка открића у Србији мењају историју човечанства - Sputnik Србија
Место проналаска вилице у Баланици

У том периоду, неандерталци су били главна врста у Европи, а модерни људи су тек насељавали стари континент, што доказује фосил савременог човека из тог доба, који је пронађен у грчкој пећини Апидима.

Повезујући истраживање у Баланици са чињеницом да су у истом периоду Европу насељавали и неандерталци и модерни људи, професор археологије Филозофског факултета Душан Михаиловић, чији тим је дошао до сензационалних открића, поставља тезу  да је на нашим просторима дошло до интеракције између те две врсте, што би било од изузетног значаја за истраживање о еволуцији човека.

© Фото : Спутњику уступио Душан МихаиловићАртефакти из мале Баланице
Артефакти из мале Баланице

Михаиловић истиче да су сазнања о мешању те две врсте врло оскудна, али да Баланица, која је било место окупљања људи стотинама хиљада година, представља једно од ретких налазишта где може да се открије шта се заправо догађало.

Неандерталци су били интелигентни

Једно од најважнијих открића сигурно је огњиште старо најмање 200.000 година, које указује на то да је у палеолиту неандерталац могао да контролисано користи ватру. То поткрепљује теорију да неандерталци нису били инфериорнији у односу на савременог човека, како се и сада сматра.