Звук мотора могле би да замене нечујне батерије, док би људе за управљачем у блиској будућности могли да замене аутомобили са великим степеном аутономије у вожњи. Опасност од хакерског напада на аутобил онда постаје стварност, уколико се препустимо искључиво аутономној вожњи. Такмичења намењена суперспортским аутомобилима, (формулама и тркачким аутомобилима) су ствар престижа за компаније, али и показатељ у какве се технологије улаже.
Аутомобил у доба коронавируса
Аутоиндустрија је директно уплетена у многе друге гране привреде и по обрту капитала је једна од највећих на свету. Почетак 2020. године, како је кренуло, велики произвођачи аутомобила неће памтити по добром. Евидентни су екстремни падови продаје у Кини, која је предмет тржишне борбе међу аутогигантима у продаји нових електричних аутомобила. Корона вирус збрисао је потражњу за новим аутомобилима, а такав тренд се проширио и на Европу. Сајмови аутомобила који су постали изузетно скупи, али и престижан начин маркетинга су отказани, док се дуго припремане презентације нових аутомобила отказују до даљњег. Један од највећих сајмова у Франкфурту више неће ни постојати, управо због великих трошкова излагача.
„Прљава екологија“ или будућност аутоиндустрије
Једна од највећих компанија електричних аутомобила - Тесла спрема се да отвори гигантску фабрику у околини Берлина. Међутим, да би то успела потребно да посече велики део шуме, што је предмет расправе на немачким савезним судовима. Број електричних аутомобила у Немачкој који су купљени у 2019. години порастао је за 75 одсто, али и даље представља релативно мали број од укупно продатих аутомобила, тек 1.8%.
Екологија је у том смислу „непроверена гласина“, поставља се велико питање рециклаже батерија и производње електричне енергије. Алтернативна решења за смањење прљавих честица у градовима су хибридни и такозвани „плаг-ин“ хибридни погони. Они поред бензинског/дизел агрегата поседују и батерије које се могу пунити што омогућава врло економичну потрошњу уз коришћење две врсте погона. Србија од 2020. године даје субвенцију на електрична и хибридна возила у износу од 500 до 5000 евра у зависности од перформанси и модела.
Аутономија ─ човек непотребан у возилу?
У тестирању технологије аутомобила којим не управља човек, до сада је настрадало 5 људи. Ко је одговаран, велико је питање за компаније, произвођаче али и правни систем. Чињеница је да је моменат потпуне аутономије аутомобила у вожњи све ближи. Постоји класификација од 5 нивоа аутономне вожње. Тренутно се најмодернији аутомобили који имају овакве могућности класификују под трећи ниво, док је до 2030. године план да се омогући пети ниво ─ апсолутна аутономија вожње.
О теми аутомобилске индустрије, питању ефикасности између електричних и мотора са унутрашњим сагоревањем и будућности аутономије у вожњи у емисији „Технограм“ говори Александар Савин, из редакције магазина „Топспид“.
Прочитајте још: