Иако је асортиман платформи за видео позиве широк – ту су „Скајп“, „Мајкрософт тимс“, „Вебекс“ и друге – „Зум“ је, у доба короне, успела да постане изузетно популарна. Та платформа постоји већ девет година и заузима своје место међу најбољима на свету за ту намену, али, поред јаке конкуренције, није лако стећи предност. Како се онда то догодило?
Интернет платформа „Зум“ све популарнија
Уредник емисије „еЈутро“ у РТС, Радомир Лале Марковић, објаснио је за Спутњик да су људи сада принуђени да брзо почну да користе неку платформу за видео позиве, а „Зум“ се издвојио из два разлога – једноставно коришћење и квалитетна бесплатна услуга.
„Није потребно никакво посебно предзнање, ништа што би било битно да бисте могли да користите ту апликацију. Треба да се улогујете, можете с Фејсбук или Гугл налогом, да скинете апликацију, да је покренете и онда је користите уз минимално компјутерско знање“, образлаже саговорник Спутњика.
Марковић објашњава да је тај сервис поуздан и стабилан, а бесплатан видео разговор може да траје до 40 минута и да га води до 100 људи истовремено. За неограничену употребу, неопходна је претплата.
„Замислите да сте у Вашој канцеларији и да је испред вас колега који држи презентацију, а ви га гледате. Буквално, тај тренутак се комплетно симулира кроз „Зум“ платформу, па имате утисак да сте физички присутни и да гледате у сарджај који он дели са вама, а притом, можете и да га коментаришете“, истакао је Марковић.
Средство за посао и образовање
„Зум“ је у предности јер може да подржи видео позив у којем учествује знатно више људи него на „Скајпу“. Марковић као пример за то даје школске часове, којима преко „Зума“ присуствује његов млађи син.
„Тридесеторо деце и наставници су заједно на школском часу од 40 минута. Један наставник пушта презентацију, други држи предавање. Онда их испитују, па се деца јављају. Разлика је у мултиконференцији, где ви можете да држите предавање за 30 деце истовремено, па да после пропитујете и да на тај начин наставите наставу скоро потпуно исто као да су деца у школи“, каже Марковић.
Он додаје и да су путем „Зума“ многи наставили да раде своје послове – инструктори јоге, музичке и програмерске школе, па чак и школе пливања, које држе часове пливања на сувом.
С друге стране, услуге које су се и раније пружале на овај начин, сада доживљавају експанзију. Наш саговорник истиче да су у Америци већ почели да разрађују начине за унапређивање презентације и ширење клијентеле.
Разлике између платформи
Поредећи „Зум“ са „Мајкрософт тимсом“, Марковић каже да је основна разлика то што су за „Мајкрософт тимс“ потребне легалне копије „Мајкрософт офиса“ и „Мајкрософт Виндовса“, које људи обично имају у пословном окружењу, али не и код куће.
Наш саговорник додаје да је коришћење „Мајкрософт тимса“ компликованије, јер подразумева познавање „Мајкрософтовог“ окружења и захтева предзнање о раду у њиховим производима.
Ипак, Марковић тврди да „Мајкрософт тимс“ нуди више пословних опција од „Зума“, али да је „Зум“ у предности управо због једноставног коришћења.
Безбедност података
Што се тиче безбедности података, Марковић сматра да ниједна платформа не гарантује апсолутну безбедност на интернету, али да неке скупље, попут „Вебекса“, штите више.
„Ја сам чак видео да је британска влада преко „Зума“ држала своје митинге, које су, брже-боље, укинули. Чим су они то престали да раде, то значи да све те платформе увек могу да се на неки начин злоупотребе“, истакао је Марковић.