Потражња за рачунарима и лаптоповима је порасла, од како је 15. марта у Србији уведено ванредно стање, а главни разлози за то су рад и похађање наставе од куће.
Расте продаја рачунара и лаптопова
По речима Милице Радовић, маркетинг менаџера у „Гигатрону“, продаја уређаја порасла је за око 30 одсто од половине прошлог месеца, а одвија се најчешће преко интернета, иако је скоро пола њихових радњи још увек отворено.
„Тренутно се највише продаје преко интернета, иако имамо и малопродајне објекте који још увек раде. С обзиром на то да је скраћено радно време и да људи немају могућност да то обаве преко дана, онда се окрену куповини путем интернета“, објаснила је Радовић.
Она додаје да не купују само физичка, већ и правна лица.
„Сви су били изненађени целом овом ситуацијом, нико није био спреман, тако да је велики број правних лица одлучио да купи лаптопове, али и десктоп рачунаре, за запослене који раде од куће. Примарно су то лаптоп уређаји“, каже саговорница Спутњика.
Она је напоменула да су цене рачунара и лаптопова код њих остале исте.
Слична ситуција је и у „Техноманији“, одакле су нам рекли да је и код њих потражња за тим уређајима порасла за 30 одсто, као и да су главни разлози за то исти.
Ни они нису повисили цене, а неки уређаји налазе се на попусту. Продајни објекти те компаније такође раде скраћено.
За све укућане по рачунар
Владимир Дујић, власник сервиса рачунара „ПЦ мастер“ у Београду, каже да је потражња за поправком рачунара и лаптопова била нешто виша првих недељу дана ванредног стања, али да, генерално, није порасла у великој мери и додаје да су људи почели да користе машине које нису употребљавали годинама.
„Симптоматично је то што су људи почели да ‘ваде’ компјутере из подрума, гараже, са тавана и поново поправљају неке машине које су давно отписали. Просто, има их више у кући, сви чланови су на окупу, тако да су један или два рачунара, који су раније функционисали – мало. Зато покушавају да малтене за сваког члана у кући обезбеде по један рачунар“, објашњава саговорник Спутњика.
Дујић каже да су цене остале потпуно исте. У том сервису раде две особе, а радно време је скраћено због тренутне ситуације, па су отворени радним данима од девет до 16 сати.
Сличну ситуацију предочили су нам и у сервису „Кселарт“ где кажу да и даље раде регуларно и без промене цена, као и да се потражња за поправком тих уређаја није промелнила.
Ванредно стање затворило неке сервисе
Ступили смо у контакт са још два сервиса, из којих су нам рекли да су привремено обуставили рад због ванредног стања.
У сервису „Македонска“ кажу да имају сличан број позива као и до сада и додају да је главни разлог звања куповина новог лаптопа.
Из разговора с људима из сервиса „Интеграл“, сазнали смо да је потражња у току ванредног стања опала за око 30 одсто и да помажу људима само путем телефона, онолико колико је на тај начин могуће.