00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Наговештај нове епохе: „Лајв ејд из папуча“ – револуција или смрт шоу бизниса

© AP Photo / Chris KeaneПевачица Лејди Гага
Певачица Лејди Гага - Sputnik Србија
Пратите нас
Глобални добротворни онлајн концерт „Један свет: заједно код куће“ назван и „Лајв ејд из папуча“ који ће се одржати у суботу, 18. априла, а емитовати на телевизији дан касније, наговештава или још једну технолошку револуцију у шоу бизнису, или смрт музичке индустрије какву данас познајемо.

Добротворни онлајн концерт, популарно назван „Лајв ејд из папуча“ пре ће представљати смрт, него револуцију у шоу бинису, сматра Дејан Цукић, рок музичар, новинар и преводилац.

Цукић, који је био члан „Ју рок мисије“, југословенског пандана оригиналном „Бенд ејду“ из 1985. године, каже за Спутњик да лично не био волео да се у будућности праве искључиво онлајн концерти.

Глобални добротворни онлајн концерт „Један свет: заједно код куће“ одржаће се у суботу, 18. априла, са циљем да се подигне свест и допринесе финансирању глобалне борбе против вируса корона. Дан касније биће приказан снимак концерта на телевизијском каналу Е.

Организација „Глобал Ситизен“ и Светска здравствена организација удружиле су се са познатим личностима у јединственом шоу програму у коме ће наступити неке од највећих звезда данашњице.

Овај догађај предводи Лејди Гага, а ексклузивне наступе имаће и Аланис Морисет, Андреа Бочели, Билие Ајлиш, Крис Мартин, Дејвид Бекам, Еди Ведер, Елтон Џон, Пол МаКарни, Стиви Вондер...

Догађај је назван „Лајв ејдом у папучама“ по оригиналном Лајв ејд концерту одржаном 18. јула 1985. године у Лондону, Филаделфији, Сиднеју и Москви. На овом хуманитарном концерту прикупљана су средства за помоћ гладној деци Етиопије, а процењује се да је дирекзтан пренос гледало милијарду и по људи у више од сто земаља.

Пре смрт него револуција музичке индустрије

Цукић истиче и да смо и оригинални Лајв ејд гледали „из папуча“ и очекује ће и овај бити забаван, међутим, брине га окретање онлајн наступима, јер је убеђен да се дух музике коју воли и која га је „залудела за читав живот“ најбоље отелотворује на концертима, у контакту извођача са публиком.

Према Цукићевим речима, сваки концерт је непоновљив јер сваки човек који присуствује концерту својом енергијом доприноси наступу и уметничком доживљају. Зато би, сматра он, прелазак са живих наступа на онлајн, пре представљао смрт музичке индустрије, него неку нову револуцију.

Музичка индустрија неспремна за изазове

На питање да ли мисли да ће по окончању пандемије вируса корона индустрија забаве прећи на интернет, пошто су се већ у медијима појавили натпис да живих свирки пред публиком неће бити до краја идуће године, Цукић одговара:

„Надам се да не, али чињеница је да музичка индустрија није спремно дочекала технолошке промене које су се спремале и просто, ту више нема спаса, јер одрасле су генерације са менталитетом да је музика нешто што се добија бесплатно“.

Нажалост, додаје Цукић, то утиче и на стварање музике, јер уместо некадашњих минуциозних радова у студију, а студио за снимање је једно време постао посебан инструмент у коме се стварала једна нова уметничка вредност у односу на само стварање композиције, сада су се студија преселила у куће и станове, уз компјутерску комуникацији међу музичарима.

Трачак наде

То наравно има и својих добрих страна, али и много тога лошега, а то је управо губљење тог заједничког доживљаја, сматра Цукић.

„Мислим да код људи, ипак постоји потреба за тим доживљајем да се пред њима неки музичар зноји и да ради нешто као одговор на њихово учествовање и њихову енергију у представи. Мислим да је то нешто незамењиво тако да ако тога нестане, нестаће оне врсте музике какву ја волим“, закључио је Цукић.

Социјална дистанца неспојива са музичком индустријом

Новинар Зоран Пановић сматра да је врло могуће да је „Лајв ејд у папучама“ наговештај нове музичке епохе коју ће обележити праћења концерата од куће и подсећа да је крах дискографске индустрије, односно пад продаје носача звука „потерао многе извођаче на турнеје, које су им постале главни извор прихода.

Одсуство концерата до наредне године, како се највљује, биће велики шок за шоу бизнис у коме почиње нека нова ера, додаје Пановић.

„Социјална дистанца је неспојива са том врстом музике и то је велики проблем. Мислим да су велики извођачи, велики бендови и мејнстрим музика у истој ситуацији као Ен-би-еј лига, Премијер лига, Калчо. Без живе публике биће великих проблема“, каже Пановић.

Међутим, иакао је вирус корона релативно ново глобално искуство, пандемија је идеалан повод за још један „Лајв ејд“, без обзира што се оригинални десио 1985. године, у аналогно време кад није било толике доступности информација, па и музичких садржаја као данас, оцењује наш саговорник.

Диско из доба короне

Кад је реч о листи извођача, Пановић каже да су се и овај пут међу извођачима неке од највећих звезда данашњице а посебно издваја Едија Ведера из групе Перл џем, која је у марту објавила нови албум „Гигатон“ – „прави диско за доба короне.“.

„Перл Џем је на том албуму направио велике посвете бендовима као што су Токинг хедс, Ху или Лед цепелин а цео албум је пројектован са јаком ангажованом нотом против глобалног загревања и емисије штетних гасова и сад је та ангажованост добила другу конотацију у овој атмосфери. Тако да је, по мени, то први велики албум корона – епохе и драго ми је да ће Еди Ведер наступити у таквом контексту“, каже Пановић.

Многи од извођача имају неку „корона – конотацију“ као што је, на пример, Бочели који је имао концерт без публике у Миланској катедрали. Интересантно је да је Боб Гелдоф данас – Лејди Гага, а Лејди Гага је „заиста једна уникатна, мултимедијална појава“, оцењује наш саговорник.

Важан је континуитет

Такође, сматра Пановић, на „онлајн Лајв ејду“ добро је видети и звезде које су деценијама опстале у врху музичке индустрије јер представљају неку линију континуитета „у овом времену кад вирус корона прави један јако озбиљан диконтинуитет“.

Елтон Џон, чији никад нисам био велики фан, али сам погледао скоро 'Рокет мен' његов аутобиографски филм је, ипак, једна импресиван личност. И после свих година и после свега, Елтон Џон је ипак ту и то ипак даје неку врсту наде и охрабрења“, каже саговорник Спутњика.

Важно је да ће људи који имају ауторитет допринети да се порука онлајн концерта „Један свет: заједно код куће“ даље чује, закључио је Пановић.

Двосатни програм онлајн концерта „Један свет: заједно код куће“ обухватиће наступе највећих светских звезда које донирају мултимилионске износе фонду солидарности Светске здравствене организације.

Овај програм ће охрабрити гледоце да се едукују и информишу о ризицима вируса Ковид-19, превенцији и лечењу.

Пренос ће обухватити интервјуе са стручњацима Светске здравствене организација као и приче „са прве линије“ медицинских радника широм света, о њиховој храбрости и пожртвованости, као и подсетник за хитно реаговање у овом тренутку.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала