Међутим, Вашингтон, оптужујући Москву да крши своје обавезе према Споразуму, намерно прећуткује о сопственим проблемима у имплементацији овог документа.
„Увођење забране било је узроковано потешкоћама у обезбеђивању лета у оквиру Споразума о отвореном небу у окружењу које се брзо мењало током активне фазе вежби. У складу са Споразумом, посматрачкој страни понуђено је алтернативно време лета на овој локацији, што је одбијено. Узгред, на недавним саслушањима у америчком Конгресу независни експерти се нису сложили са оценом руских акција као ’кршењем‘ уговорних обавеза“, истиче се у саопштењу.
Међутим, руско Министарство је нагласило да Сједињене Америчке Државе намерно прећуткују о многим проблемима са поштовањем Споразума о отвореном небу које саме имају и набројало пет случајева када су оне прекршиле Споразум.
1 ─ Током 2016. године Сједињене Америчке Државе нису осигурале безбедан долазак руског авиона АН-30Б на место уласка/изласка, одбијајући да обезбеде потребан број прелазних аеродрома. До данас се њихов став није променио. То је кршење Споразума од стране Сједињених Америчких Држава.
2 ─ Године 2017. укинута су заустављања за одмор посада посматрачких авиона ноћу на аеродромима за допуну горива „Робинс“ и „Елсворт“, што крши права посматрачке стране да врши проматрачке летове до максималног домета, узимајући у обзир норме максималног оптерећења посаде, што директно утиче на аспект безбедности лета.
3 ─ САД су, кршећи Споразум, успоставиле максималан домет летова преко територије Хавајских острва са аеродрома за допуну горива „Хикам“. Истовремено, у складу са Споразумом, максималан домет успоставља се само са аеродрома отвореног неба и израчунава се према постојећим правилима. Ограничење домета летова на 900 км, које су установиле Сједињене Америчке Државе, супротно је одредбама Споразума, јер тај домет треба да буде најмање 1.160 километара.
4 ─ Сједињене Америчке Државе увеле су ограничења за посматрачке летове преко територије Алеутских острва, према којима авион посматрачке стране увек треба да остане унутар спољне границе суседне зоне, која се протеже 24 наутичке миље од обале – ово ограничење, које није предвиђено Споразумом, значајно смањује ефикасност посматрачких летова.
5 ─ Сједињене Америчке Државе током посматрачког лета над њиховом територијом намећу ограничења надморске висине посматрачког авиона, које није предвиђено Споразумом и супротно је стандардима ИКАО, који препоручују да се за осигурање летова војних авиона издвоји безбедан ваздушни простор.
Раније је министар спољних послова Русије Сергеј Лавров изјавио да има истине у проценама стручњака који кажу да су Сједињене Америчке Државе већ одлучиле да се повуку из Споразума.
Споразум о отвореном небу потписан је 1992. године и он је једна од мера за изградњу поверења у Европи после Хладног рата. Споразум је на снази од 2002. године и омогућава земљама-учесницама да отворено прикупљају информације о оружаним снагама и активностима других. Споразум су потписале укупно 34 државе.