00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
07:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Лети ли „Ер Србија“, заједно са осталим авиокомпанијама — у пропаст

© AP Photo / Darko VojinovicЕр Србија
Ер Србија - Sputnik Србија
Пратите нас
„Ер Србија“ ће делити судбину већине светских авио-компанија које се тренутно налазе у веома тешкој ситуацији. Губици у авио-индустрији су већ велики, а могуће је и да нове мере против корона вируса додатно отежају пословање авио-превозника. Делимичан опоравак те индустије може се очекивати тек крајем године.

Тако сматра професор Економског факултета у Београду Љубодраг Савић, који за Спутњик каже да је авио-индустрија међу првима осетила последице економске кризе која је уследила због пандемије корона вируса и да ће можда бити међу последњима која ће из ње изаћи.

© AP Photo / Chinatopix Авио-индустија је међу првима осетила економске последице пандемије корона вируса
Лети ли „Ер Србија“, заједно са осталим авиокомпанијама — у пропаст - Sputnik Србија
Авио-индустија је међу првима осетила економске последице пандемије корона вируса

„Ер Србија“ ће делити судбину светских компанија

Према Савићевим речима, чињеница да се велике светске авио-компаније налазе пред банкротом указује на то да постоје земље које не помажу домаћим предузећима.

С друге стране, он сматра да је „Ер Србија“ у нешто другачијој ситуацији, јер иза ње стоји снажна држава, која се определила да помогне једином националном превознику, али напомиње да, чак и с том помоћи, компанија неће избећи судбину која је задесила већину светских авио-компанија.

„По природи ствари, увек оне компаније које су слабије позициониране, трпе кризу више него оне које су добростојеће. Колико знамо, „Етихаду“ нису баш цветале руже у последње време, а заједно и нашој „Ер Србији“. Чека нас један тежак период, посебно за „Ер Србију“, која треба да преброди све те тешкоће и да се врати бар у стање које је било пре економске кризе“, истакао је Савић.

© Tanjug / Зоран Жестић„Ер Србија“ неће избећи судбину која је задесила већину светских авио-компанија
Лети ли „Ер Србија“, заједно са осталим авиокомпанијама — у пропаст - Sputnik Србија
„Ер Србија“ неће избећи судбину која је задесила већину светских авио-компанија

Опоравак авио-индустрије тек на јесен или зиму

По његовом сазнању, број путника на београдском аеродрому смањен је за 95 одсто, што значи да раде само спорадични, хуманитарни и летови који „заглављене“ путнике возе из и враћају у Србију.

Ипак, саговорник Спутњика наглшава да је та ситуација тренутна и да ће се авио-индустрија опоравити, али сматра да тај опоравак неће бити једноставан, брз и лак.

„У овом тренутку је тешко процењивати када ће доћи до озбиљнијег опоравка. Да се присетимо, једна од важних активности у авио-саобраћају се одвијала управо између пословних људи, друга се односила на транспорт робе, а, можда најважнија, се односила на област туризма. Као што видимо, ништа од тога се неће брзо опоравити, посебно туризам, где су чак предвиђене и посебне мере. Барем још неколико месеци, до јесени или зиме, све ове комапније ће бити у тешкој позицији“, сматра Савић.

Мере против короне – додатни терет

Упитан да прокоментарише предлог који се појавио у свету да због социјалне дистанце средња места у авионима буду празна, Савић одговара да би то био додатни удар на авио-компаније, заједно са „Ер Србијом“, које су последњих година убацивале додатна седишта у авионе.

„У тим околностима, већина светских компанија неће моћи да послује. Људима се чини да је у тој бранши велики профит. Није мали, али су трошкови врло високи и није их могуће смањити. Када се високи трошкови деле са великим бројем путника, онда то обезбеђује профит, али ако се број путника смањује, онда огромни фиксни и други оперативни трошкови оптерећују цену коштања“, објашњава Савић.
© Tanjug / DRAGAN KUJUNDZICСви услови, садашњи и нови, неће ићи у корист пословања авио-индустрије
Лети ли „Ер Србија“, заједно са осталим авиокомпанијама — у пропаст - Sputnik Србија
Сви услови, садашњи и нови, неће ићи у корист пословања авио-индустрије

Он додаје да би се тај проблем могао решавати повећањем цена карата, али да се онда јавља питање – ко ће да путује? 

„Управо та огромна путовања људи с краја на крај земље и у националним оквирима су омогућила развој авио-саобраћаја. Драматично се повећавала количина терета и броја путника. Сада имамо потпуно супротну тенденцију, не само због прописа који нам тек следују, него и због економске кризе и свега што је наметнула пандемија. Сви услови, садашњи и нови, који се очекују, никако неће ићи у корист пословања авио-индустрије и биће само додатни терет“, закључује саговорник Спутњика.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала