00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Најопаснија друштвена мрежа у Америци
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли је могућ НАТО без САД?
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Београд корак ближе метроу: Ево где ће бити станице

© Tanjug / Срђан ИлићУ функцији је осам колосека и пет перона, а на линији Београд-Нови Сад саобраћају нови „штадлерови“ возови.
У функцији је осам колосека и пет перона, а на линији Београд-Нови Сад саобраћају нови „штадлерови“ возови. - Sputnik Србија
Пратите нас
Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је заједно са министарком за европске интеграције Јадранком Јоксимовић, Споразум о донацији од 8,3 милиона евра за реализацију и финансирање пројекта београдског метроа измеду Владе Србије и Владе Француске.

Споразум је у Влади Србије потписао и амбасадор Француске у Србији Жан Луј Фалкони, а присуствовао је градоначелник Београда Зоран Радојичић.

Француска компанија Ежис је прошле године, према Уговору са Градом Београдом, завршила Генерални пројекат и Претходну студију оправданости за метро линије 1 и 2, а Финални извештај је прихватила градска комисија за спровођење те фазе пројекта.

Усвојене су трасе: Линија 1, Железник - Миријево, дужине 21,3 км, са 23 станице и Линија 2, железницка станица Земун - Миријево, дужине 19,2 км, са 20 станица.

Фалкони је истакао да је пројекат Београдског метроа у центру односа Србије и Француске већ неколико година, а поново је покренут током посете председника Француске Емануела Макрона Србији, прошле године.

„Овај споразум је значајна етапа овог дугогодишњег пројекта, показује посвећеност српских и француских власти да се пројекат спроведе до краја”, рекао је Фалкони.

Донација ће омогућити да се спроведе студија изводљивости за прву фазу београдског метроа, а француска експертиза даје гаранцију за успех овог пројекта, додао је Фалкони.

Почетак изградње до краја 2021.

„После данашњег потписивања споразума, француска пројектна компанија „Ежис” почиње са пројектовањем студије изводљивости са идејним пројектом и студијом заштите животне средине за прву фазу прве линије метроа у вредности од 8,3 милиона евра. Када овај посао буде завршен, услови ће се стећи да се изда грађевинска дозвола и почне изградња београдског метроа. Све чинимо да изградња почне до краја 2021. године“, рекао је заменик градоначелника Београда Горан Весић, преноси bizlife.rs.

Он је додао да Град Београд тренутно ради на плану генералне регулације шинских система у Београду са елементима детаљне разраде за прву фазу прве линије метро система, где је већ завршен рани јавни увид, као и на плану детаљне регулације Макишког поља, где ће почети изградња метроа.

„План генералне регулације шинских система биће усвојен у рану јесен, а ПДР Макишког поља до краја године, и они су основа за издавање грађевинских дозвола за изградњу метроа“, навео је Весић.

Како је истакао, током ове године Град Београд је већ урадио геолошке подлоге за потребе плана генералне регулације шинских система у Београду са елементима разраде за прву фазу прве линије метроа, изабран је консултант за техничку и саветодавну помоћ током израде пројектно-техничке документације за пројекат београдског метроа, а ради се и геотехнички елаборат за пројекат прве фазе прве линије београдског метроа.

„Припремамо документације за потребе спровођења конкурса за дизајн метро станица прве фазе прве линије београдског метроа и урадићемо тако да ћемо шансу дати домаћим архитектима, а свака станица ће бити другачије дизајнирана, односно подсећаће на део града у коме се налази или на неке догађаје из српске историје“, објаснио је Весић.

 

Две линије метроа

Прошле године, француска компанија „Ежис”, према уговору са Градом Београдом, завршила је Генерални пројекат и Претходну студију оправданости за Метро линије 1 и 2 у Београду и сада настављају посао, истакао је заменик градоначелника и додао да су овим пројектом усвојене трасе линије 1 која ће повезати Железник и Миријево, дужине 21,3 километра, са 23 станице, и линије 2, која ће повезати Железничку станицу „Земун” и Миријево, дужине 19,2 километра, са 20 станица.

Пројектом су предвиђене следеће станице на „линији 1”: Железник, Ранжирна, Макиш, Жарково и Беле воде, Трговачка, Пожешка, Пијаца „Баново брдо”, Мост на Ади, Сајам, Газела, Палата правде, Савски трг, Трг републике, Француска, Лука Београд, Дунав станица, Панчевачки мост, Железничка станица „Карабурма”, Диљска, Вишњичка, Миријевски булевар, Гимназија и Миријево.

Станице на „линији 2” предвиђене пројектом су: Миријево, Устаничка, Мите Ружића, Цветкова пијаца, Војислава Илића, Шуматовачка, Јужни булевар, Макензијева, Мањеж, Савски трг, Сава центар, Арена, Меркатор, Општина Нови Београд, Александра Дубчека, Сењски трг, Стадион Земун, Филипа Вишњића, Нови новосадски пут, Железничка станица „Земун”.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала