Поред тога, интернетом су почели да круже шокантни снимци на којима се може видети како танкери у Венецуели огромним млазевима просипају нафту директно у море.
Не треба заборавити ни да је крајем априла на Балтичком мору у близини обале Пољске откривена огромна нафтна мрља дуга 34 километара и скоро 1,5 километар широка. Експерти су уверени да је настала услед изливања нафте из једног од танкера који је пролазио кроз загађена места. Веома сличне мрље све чешће су почеле да се појављују поред обала других земаља произвођача нафте.
Уколико нафта изливена у океан захвати копно и вишекилометрску обалу, догодиће се трагедија, упозоравају еколози.
Према речима експерта при Министарству природних ресурса и екологије Руске Федерације Игора Шкрадјука, негативне последице ће најпре осетити биљке и мекушци, затим рибе и друге морске животиње, којима се људи хране.
Експерт је објаснио да је сваким даном од тренутка изливања нафте свака кап сировине све „неухватљивија“ у околном воденом подручју. С тим у вези, трошкови уклањања еколошке катастрофе повећавају се готово сваког минута. Када се, на пример, нафта излије у тропско море, њено сакупљање кошта много више, него саме проливене сировине.
Свету прети да се понови пример еколошке катастрофе САД
У априлу 2010. године догодила се експлозија на нафтној платформи „Дипвотер Хорајзон“ у Мексичком заливу, због чега је дошло до цурења нафте и стварања нафтне мрље. Мрља се проширила на скоро 1.000 километара. Изливање нафте претило је изумирању више од 400 животињских врста.
Трајало је скоро пола године, и за то време је око пет милиона барела нафте доспело у море. „Жртве“ експлозије у САД били су и риболов и туризам. Тај догађај се помиње као највећа еколошка катастрофа у историји САД.
Експерти упозоравају да би последице еколошке катастрофе која тренутно прети свету због препуњених танкера, могле да буду пандан штети нанетој у катастрофи у Мексичком заливу, а можда чак и да је премаше.
Према речима експерта за енергетски сектор, професора Руског универзитета пријатељства народа Владимира Тетелмина, тренутно океаном плови најмање 4.000 великих танкера у близини главних светских лука за претовар енергената - најмање 400 милиона тона нафте је у њиховим резервоарима.
Како би биле јасније размере: то је више од половине укупне годишње производње у Русији. Што се дуже налазе на мору, већи је ризик да се догоди несрећа на неколико траснпортних средстава одједном, од којих је свако у стању да превезе до 100 хиљада тона „црног злата“.