Мали матуранти се распуштају 5. јуна, а ђаци од првог до седмог разреда 16. јуна. Матуранти гимназија су се распустили 22. jуна, док је за остале средњошколце последњи дан наставне године 19. јун.
Крај школске године после наставе на даљину
Директорка Пете београдске гимназије Борка Поповић рекла је за Спутњик да је Министарство просвете обавестило школе о свим роковима за завршетак школске године. Како каже, завршетком наставе на даљину неће престати комуникација између ученика и наставника, него ће ученицима бити омогућено утврђивање градива и поправљање успеха, колико је то могуће.
„Почетком јуна ће бити омогућено ученицима поправљање оцена на њихов захтев. Оно ће бити спроведено усменим путем у учионици. Водићемо, наравно, рачуна да буду испоштоване све епидемиолошке препоруке. Број таквих ученика у нашој школи је веома мали, тако да ће први ђаци који буду поправљали оцене, то моћи да учине почетком следеће недеље. А након тога ће заседати одељенска већа, кад се оцене закључују, као и наставничко веће. Потом ће бити одржани матурски испити, тако што ће се водити рачуна да број ученика не прелази прописан број за одређени квадратуру учионице“, објашњава Поповићева.
Поправљање оцена
Када је реч о поправљању оцена, у овој школи за сада постоје подаци само о матурантима који су исказали такву жељу. Њихов број је такав, да ће најчешће по један ученик бити са наставником у учионици приликом испитивања. Након поправљања оцена матураната, на ред ће доћи ученици нижих разреда.
„А зашто се чека осми јун, па због тога да би се спречило преклапање, да би се омогућила мања фреквенција ђака у школи, јер су до тада отприлике матуранти завршили са својим обавезама, а након тога ће и ови млађи моћи да уђу у школе, пошто је у школама у којима има преко хиљаду ђака, заиста велики проблем да се омогући примена свих епидемиолошких мера, а да су деца присутна, па их морамо раздвојити у обавезама. Тако да овакав начин омогућава, у суштини, да не дође до велике фреквенције деце кроз школу, боље речено, велике концентрације“, указује саговорница Спутњика.
Александар Ђукић, директор Основне школе Филип Кљајић Фића у Београду, рекао нам је да су дани од трећег до петнаестог јуна резервисани за припрему мале матуре, која ће бити одржана у школи:
„Када је у питању припремна настава, од обавезних десет часова по предмету, пет часова ће бити реализовано путем РТС-а и ти часови су већ кренули, а ми ћемо организовати припремну наставу у школи. Понудићемо и могућност онлајн припремне наставе из предмета као што су историја, географија и биологија, а из математике и српског ћемо организовати наставу у школи, уз препоруку да у учионици буде до девет ученика плус предметни наставник.“
Ђукић истиче да ће ученици који изразе жељу да поправе своје оцене, моћи то да ураде онлајн или у школским клупама, с тим што је препорука да то буде спроведено путем „веб-алата“, због актуелне епидемиолошке ситуације и спречавања излагања деце ризику од вируса. Свакако ће она деца која немају техничких могућности за поправљање оцена од куће, моћи да их поправе у школи.
Полагање мале матуре
Мала матура ће бити одржана према унапред утврђеном распореду, уз измену броја ученика који ће моћи да бораве у једној учионици:
„Завршни испит, односно мала матура, биће организован онако као што је и било планирано школским календаром, односно 17, 18, и 19. јуна. Ученици ће полагати у учионицама, наравно, у матичној школи, уз присуство дежурних наставника, који ће такође бити из матичне школе. Стоји препорука да буде девет ученика по учионици, плус дежурни наставник.“
Раније је број ученика који су полагали малу матуру био 15 у једној учионици, а такође је било могуће коришћење сале за физичко у те сврхе.
Према речима нашег саговорника, током полагања мале матуре сви дежурни наставници биће у обавези да носе заштитне маске и рукавице, а његова претпоставка је да ће ту обавезу имати и мали матуранти.
Крај школске године биће сличан и у Основној школи Доситеј Обрадовић у Умци. Према речима учитељице другог разреда ове школе Снежане Јањић, распоред поправљања оцена зависиће од броја деце која се буду пријавила, како ни у једном тренутку у школи не би било више деце него што је дозвољено.
„Предлоге за закључне оцене наставници шаљу родитељима, а ако дете жели да одговара, онда се договара са разредним старешином, на основу чега и наставник и разредни старешина у одређено време примају ученика да одговара. У међувремену, наставник каже шта и из којих области дете треба да научи“, објашњава Јањићева и додаје да ће она своје ученике пропитивати онлајн уз присуство родитеља.