Србији објављен културни рат: Циљ је затирање наслеђа и нужна је мобилизација

© Фото : Епархија Рашко-призренска и Косовско-метохијскаЕкстремисти су уништили 35 цркава и манастира, а у овим незапамћеним вандалским актима, заувек су уништене бројне иконе и непокретна културна добра која су вековима преживели османску окупацију и светске ратове", саопштила је Епархија
Екстремисти су уништили 35 цркава и манастира, а у овим незапамћеним вандалским актима, заувек су уништене бројне иконе и непокретна културна добра која су вековима преживели османску окупацију и светске ратове, саопштила је Епархија - Sputnik Србија
Пратите нас
Албански документарни филм „Како је Србија пљачкала историју Албанаца?“ школски је пример злоупотребе прошлости. Србији је објављен културни рат и траје борба за затирање српског наслеђа у којој албански шовинисти нису усамљени – исто се догађа у Црној Гори и Хрватској. Нужна је мобилизација српских институција.

Ово упозорава за Спутњик историчар Милош Ковић поводом новог филма из серијала „Корени Албанаца“ чији је аутор албански новинар Марин Мема, а који се емитује на албанској Топ ТВ. Филм је посвећен наводном вековном плану Срба да пониште сакралну историју Албанаца, а поводом тих бруталних фалсификата реаговало је Министарство за културу Србије.

Док је, када се говори о Црној Гори, Хрватској или БиХ, реч о, како Ковић напомиње, бившим Србима којима је потребна потврда праведности преласка у други идентитет, када је у питању фалсификовање историје коју спроводе албански шовинисти, треба разумети да геноцид над српским народом који су починили сада прати покушај културног затирања сваког трага Срба на Косову и Метохији.

Србији објавили културни рат

Полемисати са бесмисленим тврдњама изнесеним у филму, према Ковићевим речима, нема смисла.

„Али, итекако има смисла мобилисање нашег друштва и културних институција, Министарство културе, САНУ и других институција у одбрану онога што је наше. Не можемо да окрећемо главу на другу страну и да одмахујемо руком зато што иза овог филма стоји озбиљна подршка. Колико сам могао да видим, реч је углавном о Албанцима из САД. То су лобистичке структуре које не треба потценити“, каже Ковић.

Срби су, према наводима Меминог филма, почев од Стефана Немање, присвајали албанске хришћанске богомоље, јер, по њему, Албанци су аутохтоно балканско становништво – Илири.

Срби су преузимали албанске цркве, као што су Грачаница, Богородица Љевишка или Дечани (које је градио Албанац из Котора), насилно словенизовали имена становника, отимали католичке богомоље... Уз то, да поменемо још један детаљ, господар Зете Ђурађ Балшић, за Мему и његове саговорнике је Албанац по имену Ђерђ Балша.

Ради се о наставку геноцидног плана, према коме, након извршеног геноцида, следи монополизација прошлости, наводи наш саговорник и то није први пут у историји света. Као примере, Ковић наводи геноцид над Јерменима, геноцид над староседоцима америчког континента, али и геноцид над Србима у НДХ.

„То што се сада ради на Косову и Метохији део је онога што смо много пута видели. Сада је кључно како ће се писати историја геноцида који је извршен над српским наородом, геноциду који је почео много раније, по неким историчарима још 1878, у време стварања Призренске лиге. Неки мисле да је почео 1690“, каже Ковић.

Нико на Балкану није „чистокрван“

Управо та, 1690, када се догодила Велика сеоба Срба, почело је насељавање Албанаца на Косово и Метохију, додаје он. Према свим доступним изворима из Средњег века, Албанаца на тим просторима није било.

„Они се, према изворима, на тлу Албаније појављују тек од 11. века. На Косову и Метохији их нема и насељавање почиње после 1690. Тврдити 2020. да неки народ потиче од Илира потпуна је бесмислица. Етнички чисти народи на Балкану не постоје. Они су мешавина различитих етничких и културних слојева. То зна свако ко се бави историјом. У истој мери у којој Албанци тврде да су потомци Илира и ми можемо да тврдимо да смо потомци Илира“, објашњава Ковић.

Пошто доказа о уништењу староседелаца Балкана нема, морало је да дође до стапања и спајања разних народа, додаје он и истиче да је у оваквим расправама најважније питање идентитета.

„Шта је идентитет? Да ли се идентитет и даље тумачи по германским теоријама „крви и тла“ из XIX века, што је доминантно у албанској науци, а што је и научно неодрживо, или је идентитет култура настала кроз историју. У том смислу, ако се држимо историјских чињеница, онда су Албанци нова појава, не само на Косову и Метохији, него и на Балкану“, категоричан је Ковић.

Пројекат Запада

Међутим, према његовим речима, требало би обратити пажњу на две чињенице. Прво, теорија да је све што постоји на Балкану албанско је званична теорија албанске историографије. Друго, иза тог пројекта стоји Запад.

„Оно што је нама потребно је губитак последње илузије о ономе што се догађа на Косову и Метохији, у Црној Гори, Хрватској, у БиХ. Наша намера није да се становништво мобилише за нове националистичке ратове, него да се такви ратови у будућности спрече, а поготово да се спречи да се српском народу догоди оно што му се на Косову и Метохији догодило 1999. и 2004. и што му се догађало раније“, каже Ковић.

Како спречити понављање геноцида могу нам помоћи лекције које су из геноцида извукли Јермени, Јевреји и неки други народи, закључује Ковић.

Мемин филм део је серијала под називом „Корени Албанаца“, а у осталим епизодама овог серијала говори се, на пример, о завери Грка да се Албанци искорене, или о томе да се у Љешу крије тајна вечитог постојања Албанаца на Балкану.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала