Откивена могућа најстарија грађевина древних Маја

CC0 / Пиксабеј / Мајанска грађевина
Мајанска грађевина - Sputnik Србија
Међународни тим истраживача открио је потенцијално најстарију и највећу грађевину коју је древна цивилизација Маја саградила у џунгли на југоистоку Мексика.

Грађевину која подсећа на вештачку висораван, а за коју се верује да је изграђена око хиљаду година пре нове ере, дугачку око 1.400 метара, широку 400 метара и високу од 10 до 15 метара, открио је тим научника предвођен археологом са Универзитета Аризона Такеши Иноматом, преноси АП позивајући се на британски научни часопис „Нејчeр“.

​Висораван за коју се верује да се коришћена за ритуале, откривена је ласерским скенирањем из ваздуха између 2018. и 2020. године, након чега су уследила ископавања.

Археолози смештају изградњу платоа између хиљаду и 800 година године пре нове ере, наводећи да је то најстарија монументална грађевина која је икада пронађена на територији Маја и највећа у целокупној прелатиноамеричкој историји региона.

​Цивилизација Маја, позната по софистицираном систему писања, као и математичким и астрономским открићима, доживела је процват око хиљаду година пре нове ере у Мезоамерици, укључујући данашњу Гватемалу и делове Мексика, али њено порекло остаје мистерија.

Прочитај и: