Лева тунелска цев дуга је 1.156 метара, а изградња тунела „Чортановци“, обухвата две тунелске цеви, са по једним колосеком, укупне дужине 2.242 метра. Десна тунелска цев, дуга 1.086 метара, пробијена је 3. априла 2020. године, током ванредног стања у Србији.
Пробијање цеви у Чортановцима
Изградњу брзе пруге Стара Пазова – Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, изводи руска компанија „РЖД Интернешнел“.
Пробијању цеви присуствовали су министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, заменик директора огранка руске компаније „РЖД Интернешнел“ у Србији, Мансурбек Султанов, председник покрајинске владе Игор Мировић и нови директор „Инфраструктура железница Србије“ Небојша Шурлан.
Од Београда до Новог Сада за пола сата
„Пробијена је и ова цев тунела. Следеће године ћемо возом ићи од Београда до Новог Сада, за највише 30 минута. Све време, и када је била епидемија и пре, а и данас, ово градилиште ради у три смене. Ово градилиште и руске железнице су пример како изгледају добра градилишта и како послују најбоље светске компаније“, истакла је Михајловић и додала да је срећна што на том градилишту, поред светских извођача, раде и српске компаније.
Kако је рекла, изградња треће деонице између Новог Сада и границе са Мађарском требало би да почне на јесен, а све железничке станице на траси брзе пруге биће нове.
Радови се завршавају пре рока
Заменик директора „РЖД Интернешнела“ у Србији Мансурбек Султанов оценио је да је пробијање леве цеви тунела врло битан догађај, јер ће брза пруга годинама служити будућим генерацијама.
„Нема потребе да данас говорим о бројкама, данима, непрестаном раду и проценту завршености. Већ смо рекли да радови теку како треба, завршавају се пре рока“,напоменуо је Султанов.
Председник покрајинске владе Игор Мировић рекао је да је то најзахтевнија деоница, у чију изградњу су уложени велики напори и знање.
„Имаћемо привилегију да, међу првима, на будућој великој траси од Будимпеште, преко Суботице, Новог Сада, Београда, а касније, по плановима државе, и до југа Србије, путујемо великом брзином“, истакао је Мировић и додао да је тај пројекат од великог значаја за Србију, а посебно Војводину.
Изградња тунела и вијадукта „Чортановци“ почела је 11. августа 2017. године. Вредност пројекта је 337,6 милиона долара, а финансира се из руског кредита за модернизацију српских железница.
„РЖД Интернешнел“ обнавља школе
Пре пробијања леве цеви тунела, званичници су обишли и ОШ „Јован Дучић“ на Петроварадину, којој је компанија „РЖД Интернешнел“ донирала опрему за учионицу за информатику и реновирала фискултурну салу.
„’РЖД Интернешнел‘ је реновирала пет школа широм Србије. То је врло друштвено-одговорна фирма с којом ћемо, с великим задовољством, наставити сарадњу“, изјавила је Михајловић.
Прочитајте још: