„Украјина практично није доставила примарне радиолокацијске податке. Та земља је објаснила холандском савету безбедности да нису забележени никакви примарни радиолокацијски подаци, јер радар у том тренутку није радио“, саопштио је тужилац.
Заједничка истражна група спровела је истрагу према којој примарни радарски подаци нису били достављени. Према резултатима истраге показало се да је радар у Доњецку био искључен, јер се налазио на територији коју су контролисали устаници Доњецке Народне Републике. Радар код насеља Артемовск био је оштећен током борбених дејстава, а радар у Чугујеву био је на редовном сервисирању.
„Истрага података са украјинских цивилних и војних радара пружила је ограничене информације“, рекао је он.
Бергер је истакао да су у Уст-Доњецку у Ростовској области примарни подаци руског радара били потпунији од примарних података украјинског мобилног војног радара у Харкову. Међутим, експерти нигде нису могли да пронађу ни трагове лансирања ракете, ни присуства војног авиона у близини малезијског „боинга“.
Тужилац је детаљно образложио стручна мишљења у погледу техничких аспеката рада радара и појаснио због чега је могло да дође до тога. Док одсуство података о ловцу, који би могао да погоди цивилни авион сведочи о томе да њега у том региону у принципу није било, одсуство трагова лансирања ракете на радару „не указује на њено одсуство“, рекао је Бергер.
„На основу тога дошли смо до закључка да је истрага радарских података завршена. Не очекујемо да ће нови радарски подаци моћи да се добију“, констатовао је он.
Пад авиона МХ17
Путнички авион „боинг 777“ компаније „Малезија ерлајнс“, који је летео из Амстердама за Куала Лумпур, срушио се 17. јула 2014. године у близини Доњецка. Нико од 298 путника и чланова посада који су се налазили у авиону није преживео.
Кијев је за катастрофу оптужио устанике у Донбасу, који су, са своје стране, изјавили да немају средства која би могла да оборе авион на тој висини. Без обзира на ратна дејства, Кијев није затварао небо изнад Донбаса за међународне путничке авионе.
За истрагу о авионској несрећи формирана је међународна Заједничка истражна група, коју чине представници Аустралије, Белгије, Малезије, Холандије и Украјине.
Раније је ова Међународна истражна група представила прелиминарне резултате истраге о паду авиона на лету МХ17 на истоку Украјине. Група тврди да је малезијски „боинг 777“ оборен ракетним системом „Бук“, који припада 53. ракетној бригади Војске Русије из Курска. Истражна група сматра да је „Бук“ довезен из Русије, а затим враћен. Москва категорички негира те оптужбе.
Како је изјавио заменик генералног тужиоца Русије Николај Виниченко, руска страна предала је Холандији не само податке са руских радара, већ и документацију која указује да је ракета противваздушног система „Бук“, која је погодила „боинг“, припадала Украјини, и да је испаљена са територије коју контролише Кијев, међутим, истражитељи су игнорисали ове информације. Истовремено, тужилаштво је првог дана саслушања признало да је примило и проучава податке руског тужилаштва.
Министарство спољних послова Русије саопштило је да су тврдње Међународне истражне групе о умешаности Москве у обарање авиона неосноване и за жаљене, а да је истрага пристрасна и једнострана. Касније је председник Владимир Путин навео да Русији није дозвољено да истражује пад авиона на истоку Украјине, а Москва може да призна резултате истраге ако у њој буде у потпуности учествовала. Све ракете, чији је мотор показала холандска комисија за истрагу пада МХ17, биле су елиминисане након 2011. године, саопштило је руско Министарство одбране. Портпарол председника Дмитриј Песков више пута је изјављивао да Москва категорички одбацује наводе о умешаности у обарање малезијског „боинга“.