00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Беба и Лола „Београдски играчки центар“: Енергија међу људима је највећи покретач
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пјаф“
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Како изгледа полувековно дружење са гитаром
17:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
Субвенције од 20.000 евра за кров над главом породицама са децом
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Право у небо: Јак-141 – авион испред свог времена /фото/

© Sputnik / Сергей Субботин / Уђи у базу фотографијаЈак-141
Јак-141 - Sputnik Србија
Пратите нас
Конструисање авиона са вертикалним полетањем и слетањем укључено је у руски државни програм за наоружање до 2027. године. Руски војни званичници су саопштили да ће приликом њихове израде узети у обзир достигнућа конструкторског бироа „Јаковљев“.  То не изненађује, јер је Јак-141 био најнапреднија летелица те врсте у СССР, практично испред времена.

Пре 30 година, 13. јуна 1990. године, прототип летелице „Јак“ први пут је извео лет. Јак-141 направљен је за опремање совјетских крстарица-носача авиона. Било је у плану да заштити ударне групе носача авиона од ваздушних напада, као и од напада на копнене и водене мете. Његов претходник, Јак-38, није био прикладан у те сврхе, јер није имао радар и озбиљно ракетно наоружање. Јак-141 је требало да исправи недостатке претходника, и у томе су успели – конструкција летелице је одговарала задацима који су стајали пред њим.

​Погонски систем чинила су три мотора, а главни мотор је омогућавао вертикално полетање. Укупни потисак мотора достизао је 23,7 тона, што је омогућавало да летелица вертикално узлеће са масом већом од 15 тона. Узгред речено, амерички вишенаменски борбени авион Ф-35, који многи називају директним потомком летелице Јак-141, не може вертикално полетети под пуним оптерећењем.

Совјетски ловац био је наоружан авијационим топом калибра 30 милиметара и могао је да користи богат арсенал навођених ракета. Јак-141 под управом пробног пилота Андреја Сињицина поставио је 12 светских рекорда. 

 

© Sputnik / Сергей Субботин / Уђи у базу фотографијаЈак-141
Право у небо: Јак-141 – авион испред свог времена /фото/ - Sputnik Србија
Јак-141

 

У јесен 1991. године почела су тестирања летелице Јак-141 на крстарици-носачу авиона „Адмирал Горшков“. Међутим, 5. октобра дошло је до несреће. Стајни трап авиона са бројем 77, којим је управљао пилот Јакимов, због превелике брзине је током вертикалног слетања пробио резервоар због чега је избио пожар. Пилота су спасили, али летелица се није могла поправити. Након тога је СССР погодила економска криза и програм конструисања летелице са вертикалним полетњем и слетањем је прекинут. Војска никада није користила летелицу.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала