00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Доба екстремних спо(р)това у Србији – стрељани и наглавачке до бирача

© Фото : Twitter/@FlyNatalijaРасим Љајић се баца у публику
Расим Љајић се баца у публику - Sputnik Србија
Пратите нас
Изборна кампања у Србији, поред тога што је одложена услед епидемије коронавируса и поред бојкота дела опозиционих партија, обележена је низом, у најмању руку, екстравагантних и „екстремних“ спотова и потеза политичара.

Тако је, сасвим неочекивано, попут рок звезде, министар Расим Љајић из залета са бине скочио у публику у јеку своје кампање. И док се Љајићев рок стар моменат можда и може објаснити као симпатичан потез некога кога је понела атмосфера, предизборни спотови се унапред осмишљавају и праве тако да пошаљу јасну поруку одређеној циљној групи бирача, као и да убеде оне неопредељене.

Коме се, дакле, обраћају Ненад Чанак и Марко Ђуришић, који „кано клисурине“ одолевају олујној киши, или Гордана Чомић, коју неуспешно стрељају док су јој везане очи, а она својим егзекуторима показује прст, највероватније средњи пошто је блурован? Шта жели да каже Сергеј Трифуновић, лидер Покрета слободних грађана када на друштвене мреже окачи снимак на коме пева четничку песму „Над Краљевом жива ватра сева“?

Кориснике друштвених мрежа забавио је и Милош Попов, кандидат коалиције Метла 2020, који у џејмсбондовском стилу, за шанком полумрачног бара наручује мартиини и поручује дами која му се обраћа да „заокружи Метлу“.

Екстремни спотови и морално чистунство дела опозиције

Што се средњег прста Гордане Чомић тиче, према речима новинара Зорана Пановића ради се о поруци онима који су ову бившу потпредседницу Демократске странке, провлачили корз „топлог зеца“, сматрајући да изласком на изборе улази у колаборацију са Српском напредном странком.

„То је једна врста привлачења публике која је против Вучића, али којима се смучила и „морална полиција“ из „праве опозиције“, која стално нешто надгледа ко је исправан, а ко није“, каже он.

Екстраваганција је једини начин да неке од изборних листа привуку пажњу и постану препознатљиве у јавном мнењу, објашњава Пановић потребу појединих партија и коалиција за „шокантним“ спотовима и понашањима.

„Имамо личности које су препознатљиве и то истраживања јавног мнења јасно показују, али не могу да се идентификују са листама. Сви знају за Расима Љајића, али нису баш сигурни како му се зове партија. Ја знам много људи који мисле да је Борис Тадић још председник Демократске странке или да је Коштуница још председник ДСС. Значи, сада треба нове идентитете повезати са личностима“, каже Пановић.

Чанак би да врати старе гласаче

Тако би, према његовим речима, бирачи сада требало да повежу Ненада Чанка, који је увек повезиван са Војводином, са листом која се зове Уједињена демократска Србија, која окупља и неке људе из Демократске странке, на пример Гордану Чомић. Сличан проблем има и коалиција Метла, чију окосницу чини ДСС, која поред екстравагантних спотова има и екстравагантно име, каже Пановић. Сада треба повезати Метлу, ДСС и њеног председника Милоша Јовановића.

„Зато су ти спотови мало нападнији, екстравагантнији, да би се на неки начин направила differentia specifica између листа, партија, да би људи знали кога да заокруже. За разлику од Сергеја Трифуновића кога сви препознају, али, опет, да ли знају да је он на челу Покрета слободних грађана...“, пита се Пановић

Над Сергејем жива ватра сева

И снимак на којем Трифуновић пева четничку песму „Над Краљевом жива ватра сева“ може да буде у функцији изборне кампање, премда сам Трифуновић тврди да се шегачио, додаје Пановић.

Ненад Чанак покушава да обнови своје бирачко тело у Војводини и да покаже да је идеја аутономије северне српске покрајине жива, да није антисрпска и да повезује Србију кроз коалицију Уједињена демократска Србија.

„Његов спот је препознатљива матрица. То се често може видети. Чак и телевизије, када праве неке пригодне програме, узимају инсерте необичних ситуација у којима су се нашли њихови новинари... То је једна симпатична досетка, ништа ново, али скреће пажњу, иако делује помало бизарно, али полако почиње да позиционира Уједињену демократску Србију“, сматра Пановић.

Међутим, према Пановићевим речима, поставља се питање није ли касно да бирачи повежу идеју војвођанске аутономије са Србијом и бившим Демократама.

Чудна способност Вучића и СНС

По креативности и екстравагантности не заостаје ни владајућа Српска напредна странка. Након што је РЕМ забранио емитовање њиховог спота, где председник Вучић разговара са дететом и нуди му да му „врати тату из Немачке, напредњаци су у етар лансирали два спота – један са диносаурусима, чија је порука да треба изаћи на гласање уколико нећете да опозиција уништи српску економију, а ви изгубите посао. У другом се појављује робот Ема, која одлучује да остане у Србији, јер је Србија земља са светлом будућношћу.

Српској напредној странци није потребан рејтинг, али му је потребна стална присутност за одржање рејтинга, коментарише Пановић, који напомиње да је СНС правио екстравагантне спотове пре свих других. Он подсећа на спот у којем је Вучић у авиону који порпада.

„Сетимо се да Вучић има чудну способност да му екстравагантни спотови не испадају толико трагикомични. Сетимо се спота са професорком, када враћа књигу у библиотеку. Тај спот је прошао без политичких последица. Није изгубио на рејтингу, чак је и добио“, објашњава он.

Наш саговорник подсећа и на спотове СНС на трагу аутоироније, када председник Извршног одбора СНС Дарко Глишић и народна посланица Марија Обрадовић спремају сендвиче, као и на спот са летећим аутомобилом.

„То је покушај да се медијски представи оно што је Ана Брнабић успела, да од дигитализације направи идеологију. То је порука и спота са роботом Емом, а диносаурус је за мене једна врста подсећања на 2011. или 2012, када је било оних у ДС који су калкулисали са СНС и правили договоре. То је као нека пародија на „Парк из доба Јуре“ – када се играте са политичким ДНК ево шта може да испадне“, закључује Пановић.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала