„Арктички хеликоптер Ми-8АМТ завршио је програм тестирања лета и прошао процедуру пријема независне инспекције ’Росацијације‘. Једну од главних карактеристика, коју је развио Национални центар за изградњу хеликоптера ’Мил и Камов‘, представља јединствени систем за загревање агрегата трансмисије, који омогућава оперативно покретање мотора на екстремно ниским температурама“, наведено је у саопштењу.
Хеликоптер има напредни систем загревања кабине, који се користи на свемирским бродовима.
„Нови Ми-8АМТ биће веома тражен међу широким кругом руских компанија и државних структура, који реализују пројекте и обављају задатке у арктичкој зони. Прва летелица је спремна за пуштање у рад, у току су преговори са бројним потенцијалним руским купцима“, истакао је генерални директор „Хеликоптера Русије“ Андреј Богински.
На хеликоптеру су уграђени додатни резервоари за гориво, како би се повећао домет хеликоптера. Иначе, домет лета арктичког Ми-8АМТ износи до 1.400 километара.
Ми-8АМТсх-ВА је опремљен моћним моторима, системом заштите од леда и скијама за слетање, дизајниран је за борбу у невероватно хладним условима, чак и на минус 40 степени Целзијуса, као и током екстремних временских непогода. Хеликоптер Ми-8АМТСх-ВА покреће пар гасних турбина са појачаним преносом, а има више навигационих система.
У питању је „северна“ унапређена верзија чувеног Ми-8АМТсx „Терминатор“, чије је наоружање преузето са модела борбеног хеликоптера Ми-24.