Смит је своју компанију „Big Ass Fans“ основао 1999. године и довео је на листу 5.000 најбрже растућих компанија америчког пословног магазина „Inc“. Прецизније, чак 11 пута, од 2007. до 2017.
Своје царство успешно је провео и кроз велику кризу из 2008. године да би га 2017. године продао за чак 500 милиона долара.
Ово су његови савети како да своју фирму успешно изведете кроз економску кризу.
Избегавајте отпуштања
У другом кварталу 2008. године, када је његов тим први пут видео назнаке да долази до рецесије, Смитова прва одлука била је да ће смањити сопствену плату пре отпуштања било којег запосленог. Како каже, смањење платних листа једна је од најлакших ствари на свету за смањење трошкова, али тешко је накнадно вратити људе, а дугорочни успех вашег предузећа зависи од проналажења других начина да надокнадите изгубљени приход.
„Отпуштања су излаз губитника. Чињеница да смо се сви држали заједно и чињеница да смо сви трпели подједнако мислим да нас је поставило за наредних 10 година“, каже Смит.
Током рецесије, Смит и његова компанија фокусирали су се на смањење развоја производа и бонусе. Али ипак су успели да свима дају бонус од 500 долара у 2008, како би запослени осећали повезаност са мисијом компаније, преноси портал Бизлајф.
Истовремено, подстицаји запослених, попут новчаних бонуса, бесплатних или снижених оброка, могу помоћи власницима предузећа да ангажују и мотивишу своје тимове током пандемије.
Преиспитајте своју стратегију
Смит каже да је рецесија била и време изазова и напретка за његов посао — али не одмах. Дугорочна корист уследила је након што је компанија током кризе одлучила не само да производи већ и инсталира вентилаторе. То је прерасло у посао вредан од 30 до 40 милиона долара за компанију. Такође, његов тим је сазнао више о потрошачима из директне интеракције с њима, и сазнао шта у будућности могу да поправе и измене у пословању.
Чувено име компаније настало је из интеракција са купцима.
Паметни предузетници, каже Смит, наставиће да се крећу, престаће да се муче враћањем на „нормално“ и тражиће нове могућности.
Не брините за конкуренте, купите их
Када би могао да врати време и уради нешто другачије, Смит каже да би купио неке своје конкуренте. Осим тога, каже, ако сте забринути због конкуренције, то значи да не радите нешто како треба.
Немојте се трудити да будете јефтинији од конкуренције, већ понудите купцима нешто другачије, што не могу да пронађу на другим местима.
Прочитајте још: