У најмногољуднијој земљи света 2019. је било 2,58 милиона електричних аутомобила, у Европи 970.000 и у САД 880.000, подаци су Међународне агенције за енергију, преноси Танјуг.
Осим тога, у Kини постоји највећи број станица за пуњење батерије возила у односу на остатак планете, а тај број се повећава и чини 82 одсто од укупног повећања броја таквих станица свету, преноси Банкар.ме.
У Kини се производе електрични аутомобили врхунског квалитета и постали су врло конкурентни на тржишту, а као пример за то може се навести Xпенг П7 који је сличан Теслином моделу 3.
Од нула до стотину километара на сат П7 убрзава за само 4,7 секунди и има врло атрактиван дизајн, а његова цена је 36.000 долара.
Ово није једини кинески електрични аутомобил који је конкурентан онима из остатка света, јер су ту и други модели који су конкуренција у другим аутомобилским сегментима.
Нижа цена, све бољи квалитет и атрактивнији дизајн нису једине предности кинеских аутомобила, него постоје и други фактори који их чине све конкурентнијим, а један од њих је тај да је Kина највећи произвођач литијума у свету - ресурса потребног за производњу батерија.
САД производе само два одсто литијума у односу на остатак света.
Форбс процењује да ће садашња политика западних земаља онемогућавати доминацију кинеских електричних возила и у овом делу планете, али је питање када ће се то променити, односно колико су одрживе протекционистичке политике.
Прочитајте још: