00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
МИЉАНОВ КОРНЕР
Спира бритком сабљом по српском фудбалу
20:00
60 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Форбс: Kинески електрични аутомобили постаће глобално доминантни

CC BY 2.0 / Eneas De Troya / Autos Eléctricos / Електрични аутомобил
Електрични аутомобил - Sputnik Србија
Пратите нас
Електрични аутомобили произведени у Kини доминираће глобалниим тржиштем, сматра амерички пословни магазин Форбс и наводи да је Kина у кораку са западним светом када је у питању производња ове врсте возила, па чак и у неким сегментима га је премашила.

У најмногољуднијој земљи света 2019. је било 2,58 милиона електричних аутомобила, у Европи 970.000 и у САД 880.000, подаци су Међународне агенције за енергију, преноси Танјуг.

Осим тога, у Kини постоји највећи број станица за пуњење батерије возила у односу на остатак планете, а тај број се повећава и чини 82 одсто од укупног повећања броја таквих станица свету, преноси Банкар.ме.

У Kини се производе електрични аутомобили врхунског квалитета и постали су врло конкурентни на тржишту, а као пример за то може се навести Xпенг П7 који је сличан Теслином моделу 3.

© YT/fullychargedshowТесла модел 3
Форбс: Kинески електрични аутомобили постаће глобално доминантни - Sputnik Србија
Тесла модел 3

Од нула до стотину километара на сат П7 убрзава за само 4,7 секунди и има врло атрактиван дизајн, а његова цена је 36.000 долара.

Ово није једини кинески електрични аутомобил који је конкурентан онима из остатка света, јер су ту и други модели који су конкуренција у другим аутомобилским сегментима.

Нижа цена, све бољи квалитет и атрактивнији дизајн нису једине предности кинеских аутомобила, него постоје и други фактори који их чине све конкурентнијим, а један од њих је тај да је Kина највећи произвођач литијума у свету - ресурса потребног за производњу батерија.

САД производе само два одсто литијума у односу на остатак света.

Форбс процењује да ће садашња политика западних земаља онемогућавати доминацију кинеских електричних возила и у овом делу планете, али је питање када ће се то променити, односно колико су одрживе протекционистичке политике.

Прочитајте још:

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала