00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли је могућ НАТО без САД?
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

Афера „пошиљке“: Крађа у „Поштама Србије“ или короном успорене испоруке са „Али експреса“?

© AP Photo / Nati HarnikРадник распоређује пошиљке у пошти у Омаху
Радник распоређује пошиљке у пошти у Омаху - Sputnik Србија
Пратите нас
Поштарине за производе са „Али експреса“ порасле су вишеструко за Србију, за шта организација потрошача „Ефектива“ тврди да је последица крађе пакета у „Поштама Србије“, што то предузеће демантује и правда прекидом транспорта због вируса корона. Шта је заправо истина?

Све је почело када је пре неколико дана организација потрошача „Ефектива“ на својој Фејсбук страници објавила да се „мале поштанске пошиљке“, купљене преко „Али експреса“, чије праћење престаје по изласку из Кине, краду, што доводи до тога да купци не добију пошиљку, али им новац буде враћен, док продавци остају без робе и новца.

Крађа пошиљака или утицај короне?

Та организација тврди да су због великих губитака продавци или потпуно престали да шаљу производе у Србију, или то чине путем великих светских курирских служби, попут ДХЛ-а, које поштарину наплаћују баснословно.

© Фото : Алиекспрес / скриншотПоштарине за Србију постале су баснословно високе
Афера „пошиљке“: Крађа у „Поштама Србије“ или короном успорене испоруке са „Али експреса“? - Sputnik Србија
Поштарине за Србију постале су баснословно високе

Чињеница је да тренутно на „Али експресу“ многи производи и даље могу да се испоруче у Србију, али управо под наведеним условима – приватној курирској служби или „Али експресу“ плаћа се висока поштарина, али зато пошиљка може да се прати свуда.

© Фото : Алиекспрес / скриншотСрбија нема много избора када су поштарине у питању
Афера „пошиљке“: Крађа у „Поштама Србије“ или короном успорене испоруке са „Али експреса“? - Sputnik Србија
Србија нема много избора када су поштарине у питању

Тачно је и да неки продавци више не шаљу производе за нашу земљу. Приликом избора Србије, као земље у коју пакет треба да се достави, појављује се порука – „не може се доставити у Србију“.

© Фото : Алиекспрес / скриншотНеки продавци више не шаљу производе за Србију
Афера „пошиљке“: Крађа у „Поштама Србије“ или короном успорене испоруке са „Али експреса“? - Sputnik Србија
Неки продавци више не шаљу производе за Србију

За друге земље региона, попут Хрватске и Румуније, све то не важи. Оне имају више избора: од бесплатне испоруке пошиљке која се не прати, преко јефтине испоруке која се прати, до скупих поштарина са праћеним пошиљкама.

© Фото : Алиекспрес / скриншотБесплатна поштарина на „Алиекспресу“ и даље је доступна у земљама региона
Афера „пошиљке“: Крађа у „Поштама Србије“ или короном успорене испоруке са „Али експреса“? - Sputnik Србија
Бесплатна поштарина на „Алиекспресу“ и даље је доступна у земљама региона

Организација потрошача „Ефектива“ објавила је да је упутила допис „Поштама Србије“, којим тражи састанак и најавила да ће исто захтевати од Управе царина. Заузврат, та организација је од „Пошта Србије“ добила захтев за деманти и опомену пред утужење.

„Оптужбе нетачне и неосноване“

У званичном саопштењу „Пошта Србије“ наводи се да се све пошиљке из међународног саобраћаја, укључујући и пошиљке из интернет трговине, прерађују, дистрибуирају и уручују у складу са Законом, прописаним процедурама и роковима доставе, одмах по приспећу у то предузеће и завршетку царинских поступака.

То предузеће демантовало је оптужбе о томе да пошиљке из интернет трговине нестају у Србији и да је за то одговорна „Пошта Србије“, наводећи да су нетачне и неосноване и да ће због тога искористити сву правну заштиту.

„Напомињемо да су поновним успостављањем токова међународног саобраћаја значајно убрзани и нормализовани токови транспорта међународних пошиљака, за разлику од периода на почетку пандемије изазване вирусом ковид 19, када је транспорт био у прекиду, што је изазвало кашњења дела међународних пошиљака од три месеца. Услед околности изазваних вишом силом, ’Пошта Србије‘ не може сносити одговорност и током поменутог периода поступала је као и друге поштанске управе сагласно препорукама и објавама размењеним преко Светског поштанског савеза“, стоји у саопштењу.

О целој ситуацији огласила се и Управа царина, која је одбацила одговорност за тврдње о нестанку пошиљака, истичући да цариник који прегледа пристигли пакет никада није сам и да су просторије у којима се врши преглед покривене видео-надзором 24 сата дневно.

Корона пореметила испоруку

У саопштењу Управе царина наглашава се да разлог за велико кашњење у транспорту пакета евентуално може бити обустава авио-саобраћаја на самом почетку пандемије вируса корона.

С тим се слаже државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић:

„Услови испоруке су много отежани. Потребно је више времена да се изврши достава, а одвијање транспорта отежано је на свим континентима. То је неспорно. Има кашњења, пробијања рокова. То су представке које ми добијамо и с којима смо упознати, а решавамо их на дневном нивоу са представницима ЈП ’Поште Србије‘ и другим поштанским операторима“, истакла је Матићева.

Отварање изложбеног простора компаније Алиекспрес у Русији - Sputnik Србија
Да ли и зашто касне поруџбине са „Али експреса“?

Она је за Спутњик рекла да ове године није упућена ниједна пријава везана за кашњење или оштећење пошиљака из Kине, које садрже робу наручену преко „Али експреса“ или „Алибабе“, као и да наводи о крађи пошиљака нису утемељени на чињеницама.

На потенцијалну могућност да грађани не пријављују недоспеће пошиљака због поврата новца, наша саговорница каже да у Министарству стално добијају представке и жалбе грађана – и ако роба касни и ако не стигне, као и да инспектори за поштанске услуге редовно спроводе надзоре и свакодневно поступају по различитим пријавама.

„Алибаби“ послат упит

У Министарству кажу да су се званично обратили компанији „Алибаба“, у чијем склопу је и „Али експрес“, поводом високих цена поштарине. Одговор се очекује.

„Ми верујемо да компанија ’Али експрес‘ није променила политику према нашем тржишту, већ да је у питању тренутни сплет околности, односно, тренутна реалност проузрокована пандемијом и проблемом загушења логистичких складишта поштанских оператора широм света“, каже Матићева.

Из Министарства апелују на грађане који нису добили пакете наручене тим путем да то пријаве Групи за инспекцијски надзор поштанских услуга преко имејла telekomunikacije@mtt.gov.rs, како би дошли до података и испитали ситуацију.

Једно је сигурно – ако грађани Србије и даље буду хтели да купују преко „Али експреса“, за то ће морати да руку завуку дубоко у џеп.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала