Да ли и зашто касне поруџбине са „Али експреса“?

© Sputnik / Григорий Сысоев / Уђи у базу фотографијаОтварање изложбеног простора компаније "Алиекспрес" у Русији
Отварање изложбеног простора компаније Алиекспрес у Русији - Sputnik Србија
Пратите нас
Да ли још увек има бесплатне доставе за Србију за наруџбине на „Али експресу“ или је она укинута, зашто нека роба касни или уопште не стиже, питање је које су ових дана покренули представници појединих удружења.

Из „Али експреса“ наводе да је реч о логистичким питањима и да раде на томе да се ситуација побољша, док из „Пошта Србије“ указују да све пошиљке из међународног саобраћаја прерађују, дистрибуирају и уручују у складу са прописаним процедурама и роковима доставе, одмах по приспећу и обављеној царини, те да су неосноване оптужбе да пошиљке интернет трговином нестају у Србији и да је за то одговорно то предузеће.

Из Управе царина наводе да евентуално може бити речи о кашњењу услед обуставе авио-саобраћаја на самом почетку пандемије вируса корона и да имајући у виду да поштују све процедуре, њихово поступање, тврде, ни у ком случају не може бити узрок повећаних трошкова допреме, преноси Танјуг.

Наиме, Удружење „Ефектива“ претходних дана упозорило је јавност да се „пошиљкама са ’Али експреса‘ губи сваки траг када стигну у нашу земљу“ и да су због тога поједини трговци одустали од слања робе за Србију.

Прецизније, наводе да грађани Србије могу да купе само артикле до 4,99 долара, јер су се кинески трговци прерачунали да те мале штете могу да поднесу.

На Фејсбук страници Удружења „Ефектива“ претходних дана објављено је да је роба мале вредности продавана уз бесплатну доставу за Србију, како би се купац мотивисао да и даље купује на „Али експресу“.

Пошиљке за које је достава била бесплатна, обично се називају „мале поштанске пошиљке“, а те пошиљке имају „број праћења“, али само до изласка из Кине.

Купци, наводе, због недостављене пошиљке у року од 60 дана масовно покрећу спорове.

Из компаније „Али експрес“ за „Стартит дневник“ објаснили су да директно повезују потрошаче и продавце.

„Бесплатну доставу нуде продавци који су недавно смањили услугу (неке су и даље доступне), због повећања логистичких трошкова које је проузроковала пандемија ковида 19 и односи се на све земље у којима трговци продају. Радимо напорно и блиско с нашим логистичким партнерима да побољшамо ситуацију“, одговорили су из ове компаније.

Поводом навода да пошиљке мале вредности масовно нестају, Управа царина указала је да ту евентуално може бити речи о њиховом кашњењу услед обуставе авио-саобраћаја на самом почетку пандемије вируса корона.

„Транспорт је тада био у прекиду, што је изазвало кашњења дела међународних пошиљака у трајању од око три месеца. Тако се дешавало да део пошиљака послатих из Кине у фебруару и марту до Србије дође у јуну и јулу“, објашњавају у Управи царина.

Наводе и да се поштанске и експресне пошиљке, све време, од пријема до уручења, увек налазе искључиво у простору ЈП „Пошта Србије“ или просторијама оператора, у које царински службеници немају право самосталног приступа.

Објашњавају да поштански службеник царинику подноси на увид садржај пакета, ради узимања свих података потребних за царињење робе, након чега се садржај најчешће враћа у исту амбалажу, осим у случајевима када је неопходна нова.

У случају да пошиљка подлеже наплати царинских дажбина, на пошиљку се ставља налепница „оцарињено“, а уколико не подлеже, налепница „ослобођено од плаћања царине“.

Сви пакети који садрже робу која подлеже царинској контроли и/или наплати дажбина се отварају, а контроли, односно отварању пакета, може присуствовати и прималац пошиљке или особа коју је за то овластио.

Цариник прегледа садржај пакета и пореди га са пратећом документацијом, а да притом ни у једном тренутку није сам.

Имајући у виду такву процедуру, кажу у Управи царина, поступање царинског органа ни у ком случају не може бити узрок повећаних трошкова допреме.

ЈП „Пошта Србије“ саопштила је да све пошиљке из међународног саобраћаја, укључујући и пошиљке генерисане интернет трговином, прерађују, дистрибуирају и уручују у свему у складу са Законом о поштанским услугама, прописаним процедурама и у складу са роковима доставе, одмах по приспећу у „Пошту Србије“ и завршеним царинским поступцима.

„Услед околности изазваних пандемијом, Пошта не може сносити одговорност и током претходног периода поступала је као и друге поштанске управе сагласно препорукама и објавама размењеним преко Светског поштанског савеза“, наводе у овом предузећу.

Истичу да су поновним успостављањем токова међународног саобраћаја значајно убрзани и нормализовани токови транспорта пошиљака, за разлику од периода на почетку пандемије изазване вирусом корона, када је транспорт био у прекиду, што је изазвало кашњења дела међународних пошиљака од три месеца.

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала