Како се наводи, већ су познати кључни захтеви које је изнело Министарство одбране Русије. По носивости и домету нова руска летелица ће надмашити амерички С-17 и европски А-400, истиче се.
Како су саопштили извори портала из одбрамбено-индустријског сектора, тренутно су утврђени тактички и технички захтеви за перспективну летелицу војно-транспортне авијације.
Тренутно је у току научно-истраживачки рад у циљу утврђивања карактеристика Перспективног авијационог комплекса војно-транспортне авијације (ПАК ВТА). Према плану, идејно решење, за чију је израду задужен конструкторски биро „Иљушин“, требало би да буде готово до краја ове године, а 2021. године планирано је да се започне следећа фаза – експериментални и конструкторски радови.
Када је реч о захтевима Министарства одбране који се морају поштовати приликом конструисања нове летелице, један од најнеобичнијих је могућност допуне горива током лета из авио-танкера. Раније се таква технологија у Русији није примењивала на великим војним транспортним летелицама. Нови авион ће преносити минимално 80 тона терета на даљину од 5.000 километара. Дужина његовог теретног дела ће бити бар 27,5 метара, ширина 5,8 и висина 4,4 метра.
Четири турбомлазна мотора ће омогућити новом авиону да се вине на висину до 12 километара и да достигне брзину крстарења од 850 километара на час. Пред руским конструкторима је задатак да направе такав нови мотор. Могуће је да ће се користити мотор ПД-35, који се тренутно прави.
Министарство одбране је поставило задатак да се направи авион који ће моћи превозити све могуће наоружање и технику. ПАК ВТА треба да превози и авионе и хеликоптере, укључујући ловачке авионе МиГ-31БМ, системе ПВО и радаре.