Нови подаци добијени након што је пре недељу дана Словачка скинула ознаку тајности са докумената о истрази овог случаја, према речима Петронијевића, указују да узрок пада авиона можда и није грешка пилота, како се првобитно тврдило када се 19. јануара 2006. срушио авион са припадницима мировног батаљона Словачке стационираног код Подујева који су се враћали кући.
„Припадници словачких мировњака су између осталог обављали и неке форензичке активности на откопавању масовних гробница. Имамо сведочења дела контингента људи који су дошли да их замене који кажу да су се у том авиону поред словачких војника налазили некакви алуминијумски кофери и у њима по њиховом тврђењу и докази у вези са откопавањем гробница на подручју Подујева“, навео је Петронијевић у емисији Свет са Спутњиком.
Он подсећа да је, након што је пилот окривљен да је његовом грешком дошло до пада авиона, када је погинуло 42 људи, случај затворен у року од 24 сата и проглашен је државном тајном и никада до пре седам дана није се имало могућности да се дође до истине о паду авиона.
Петронијевић истиче да су два удружења – породица погинулих и удружење ветерана, још тада покренули иницијативу да се обнови истрага и сада су успели у првој фази те борбе: министар одбране је скинуо ознаку тајности са истраге да би се утврдили разлози пада авиона.
„Ако је тачно и ако се истрагом утврди и да су се авиону налазили ти докази питање је где су они… Ако је тај авион испровоцирано пао, онда се поставља питање каква је веза између тих доказа и пада авиона“, каже адвокат.
Он апелује на Мирослава Лајчака, тренутног посредника у дијалог Београда и Приштине, а својевремено министра спољних послова Словачке, да искористи свој утицај и помогне у решавању целог случаја.
„Питао бих Лајчака да ли он о томе нешто зна и да ли је утицао да се та истрага не отвори, како тврде поједини чланови породица погинулих, затим ако зна где су ти докази – а претпоставка је да се ти докази налазе или у Министарству одбране Словачке, њиховом тужилаштву или су евентуално предати НАТО-у, да се нађе њихов траг“, каже адвокат.
Он верује да докази нису уништени у паду авиона јер фотографије до којих су дошли поједини родитељи погинулих показују да су поред тела на месту несреће нађене и ствари, иако оне нису предате породицама.
„Када се то догодило, након обезбеђења лица места од НАТО и словачких трупа које су се нашле на територији Мађарске, где је авион пао, мађарски спасиоци 14 сати нису могли да дођу до тела, нису им дозвољавали. Након тога су нашли само тела. У међувремену, људи су дошли до оригиналне документације где се виде не само тела него и опрема која се налазила, између осталог њихови ранчеви. Ниједном за ових 42 људи породицама предато ништа од њихових ствари. Председник удружења родитеља је на тим фотографијама пронашао ствари свог сина које му нису предате. Наравно, подразумева се да нису предати ни ти ковчези у ком су се налазили евентуални докази о којима се говори“, прецизира Петронијевић.
Он додаје да је украјински произвођач „Антонова 24“, који је пао, вештачењем утврдио да авион није могао пасти на начин како је представљено.
„Нова истрага ће водити се у правцу утврђивања правих разлога пада а могућност повезивања узрока пада авиона са доказима из откопаних гробница са Косова је по мени доста велика“, истиче Петронијевић.