На веб-сајту који се бави кинеским успоном, Пројекат „Чајна пауер“ Центра за стратешке и међународне студије, ажурирана је у четвртак страница „Праћење трећег кинеског носача авиона“, а дати су и нови сателитске снимци са бродоградилишта Јангнан у Шангају од 18. августа 2020.
„Први пут од почетка градње блокови трупа брода распоређени су по редоследу изградње и потпуно су откривени, чиме се добија изузетно јасан поглед на носач“, детаљно је анализирао сајт „Чајна пауер“, напомињући да је носач Тип 002 на нову локацију у бродоградилишту премештен негде између 24. маја и 2. јуна.
„На пристаништу се налази девет блокова трупа. Блокови се протежу отприлике 351 метар од прамца до крме (укључујући размаке између њих). Изузимајући ове просторе, видљиви блокови трупа брода дугачки су отприлике 297 метара“, наводи се у извештају. „Најдужи блок, који се састоји од крме, дугачак је око 49 метара. Што се тиче ширине, најшири блокови трупа имају отприлике 40 метара. “
„Како се градња наставља, очекујемо да ће се пловило продужити за неколико метара додавањем пилотске палубе“, појашњено је из „Чајна пауера“.
„За мене је то потпуно логично, они су поморска сила и разумеју важност авијације и како то може обликовати међународно окружење. Требало нам је више од 100 година да то схватимо“, рекао је Гради у четвртак током Симпозијума о модернизацији одржавања флоте Америчког друштва морнаричких инжењера 2020.
Сајт који је специјализован за војне теме „Милитери“ направио је поређење америчког електромагнетног система за лансирање летелица (ЕМАЛС), за који се прича да је планиран да буде постављен на кинески носач, и америчког носача авиона на нуклеарни погон који је тренутно у изградњи „Џералд Р. Форд“, који је имао конструкторске мане које су га спречиле да уђе у службу 2018. године.
china's first high-prototype unmanned helicopter AR500C successfully flew for the first time at UAV base of the aviation industry helicopter.. pic.twitter.com/L9fzoLxw3R
— Geo_monitor (@colonelhomsi) May 23, 2020
Капетан Кенет Б. Стербенз, менаџер Програма за лансирање и поправку авиона америчке морнарице, недавно је најавио да су „Фордови“ напредни уређаји за заустављање (ААГ) и ЕМАЛС имали 4.000 покретања и поправки током периода тестирања.
Екипа је сада усредсређена на осигуравање поузданости ААГ и ЕМАЛС система. Ако се позитивни помаци наставе, званичници процењују да ће „Форд“ до 2022. године бити спреман за задатке.
„Још увек нисмо тамо где желимо да будемо, али направили смо велике кораке и сваке године смо све бољи“, рекао је.
„Чајна пауер“ сматра, на основу тренутних сателитских снимака и сазнања, „да још увек није могуће“ проценити да ли ће Тип 002 имати ЕМАЛС, „али незванични извори сугеришу да је Кина постигла значајан напредак у развоју ове технологије“.
Већ се писало да ПЛАН може да настави изградњу јединственог јуришног носача опремљеног ЕМАЛС-ом способним за покретање беспилотних летелица као што су дронови.
Предложено пристаниште типа 076 вероватно би омогућило носачу да превезе најмање 30 хеликоптера, низ оклопних, амфибијских борбених возила и стотине кинеских маринаца за копнене нападе, наводи „Саут Чајна морнинг пост“.
Прочитајте и:
- Кинеска морнарица инсталира нове турбо-генераторе за напајање електромагнетних катапулта
- Први кинески носач авиона пуштен у употребу /фото/
- Кинеска неман: Још нема ни име, а већ је страх и трепет на светским морима /видео/