"Узроци пада се утврђују, то раде врло стручне комисије. Увек се формирају две или више комисија. Који су могући узорци - могу бити квар авиона, може бити неки поступак, као и код саобраћајних несрећа. Сигурно не може бити да је авион полетео неисправан", рекао је Бисерчић за ТВ Прва на питање да ли се из његовог искуства може рећи шта би могао да буде узрок трагедије, а шта никако није могло да је проузрокује.
Он је навео да је наш стратегијски приступ одржавање авиона које има неколико нивоа.
Истакао је да се авион одржава током целе године, да се после 50 сати лета раставља и да мора бити извршен преглед, као и да двадесетак људи мора да потпише преглед да би авион био за употребу.
"Нама је превенција отказа тежиште. Није могуће планирати авион на ком није извршен преглед после употребе. Тај преглед је много сложенији после, него пре употребе. Врше се сложени радови, а само авион на ком је утврђено исправно стање после употребе, може да се користи и планира. Осам лица мора да потпише преглед", рекао је Бисерчић.
Истакао је да авион није стар, али и да авион може бити "исправан или неисправан".
"Што се тиче овог авиона, он је задњи у серији. Кад се ради ремонт и продужење временско, ради се о конструкцији, гледа се да ли има корозије... Тај временски ресурс је категорија која није толико битна на Западу", додао је Бисерчић.
Он је оценио и да не постоји људска грешка.
"Једноставно - сплет околности, деси се. Толико је ризичан посао да постоји хиљаду фактора. Пилот у слетању мора да направи преко 3.000 погледа очима. Јако је ружно рећи грешка и људски фактор. Не може свако да лети на војном авиону", рекао је Бисерчић, пренео је Танјуг.
Прочитајте још: