Оно што је сигурно је да вести овог типа диктирају кретања на берзи.
Илустрован је случај из јуна 2011. године, када је пијани брокер Стив Паркинс из компаније ПВМ Оил фјучерс за 520 милиона долара компанијиног новца у глуво доба ноћи преко лаптопа од своје куће купио седам милиона барела сирове нафте.
У року од пола сата цене су „скочиле“ за 1,50 долара – највише у минулих осам месеци, а компанија у којој је радио укњижила је губитак у висини укупног годишњег прихода.
Често се вести овог типа и „надувавају“ из одређених центара, како би се остварили одређени интереси, не увек економски јер, и политика има великог утицаја у креирању кретања на светским тржиштима нафте али и злата и дугих стратешких производа.
О томе како ударне вести утичу на берзанске цене у данашњој емисији „Енергија Спутњика“ Јелица Путниковић разговара са финансијским аналитичаром Браниславом Јоргићем, директором „Јоргић Брокера“.