Весић је за телевизију „Хепи“ рекао да је пројекат вредан 4,4 милијарде евра и да прва линија кошта 1,8 милијарди, а друга 2,2 милијарде евра.
Подсетио је да су прошле седмице он и министар финансија Синиша Мали имали састанак са амбасадорима Француске и Кине, којем су присуствовали и представници компанија „Алстом” и „Пауер чајна”.
„Ту је направљен договор који ће верификовати Влада Кине и Влада Француске, као и Влада Србије. ‘Алстом’ ће радити електромеханику, возове, вагоне, шине, комплетно електрично напајање, односно опрему самог метроа, док ће грађевинске радове обавити кинеска компанија. Око 70 одсто вредности посла ће припадати Кинезима, а остало раде Французи“, рекао је Весић.
На прве две линије 43 станице
Према његовим речима, у децембру следеће године почеће изградња депоа на Макишком пољу, што представља почетак изградње метроа.
Весић је рекао да француска компанија „Ежис” тренутно ради на пројектовању прве две линије метроа, што обухвата студију изводљивости са пројектом за грађевинску дозволу, а да се за трећу линију метроа раде идејна решења.
Прва линија почиње од Макиша и иде преко Железника, Бановог брда, спушта се код Шећеране, иде уз Радничку улицу, затим Савску и долази на Савски трг где се укршта са другом линијом, затим иде ка Тргу републике, Луци Београд, Ади Хуји, Карабурми и Миријеву.
Друга линија будућег метроа почиње од Железничке станице Земун и такође се завршава у Миријеву.
Београд последње три и по године има око 4.000 аутомобила више месечно, навео је Весић и додао да је због тога метро важан.
Он је казао и да је са главним урбанистом Марком Стојчићем постигнут договор да се за сваку станицу метроа, којих ће бити 43 на прве две линије, распише архитектонски конкурс и да домаће архитекте буду задужене да их осмисле, пренео је Беоинфо.
Прочитајте још: