Свемиром лебди објекат који би могао да сеје живот: Откриће мисије НАСА /видео/

CC0 / Pixabay/Rolando Marin / Астероид у свемиру
Астероид у свемиру - Sputnik Србија
Астероид Бену на себи носи воду и трагове органског материјала и могао би да сеје живот по свемиру, откривено је током мисије НАСА „Озирис Рекс“.

Органски материјал заснован на угљенику распршен је по површини Бенуа, каже Ејми Симон из НАСА. То значи да би тај органски материјал могао да буде нађен и када узорци узети са астероида слете на Земљу, пише РТ.

Научници НАСА претпостављају да узорци са Бенуа можда носе материју која до сада није забележена ни на једном метеориту и да би органски материјал нађен на њему могао да укаже на примитивну биологију у универзуму,

Када узорци стигну на Земљу, научници планирају да их проуче како би нашло одговоре о пореклу воде и органске материје на Бенуу.

Присуство угљеникових минерала у астероиду сугерише на постојање широког хидротермалног система, који садржи и воду и угљен диоксид, и у Бенуу, али и у астероиду од ког је настао.

Комета - Sputnik Србија
Вирус „ванземаљац“: Да ли је корона стигла из свемира и какву улогу у томе има Сунце

Све то даје потпору теоријама о панспермији, односно да астероиди носе живот кроз свемир и сеју га по планетама, као што је Земља.

НАСА је направила и 3Д модел терена Бенуа, који је описан као „гомила крша у облику дијаманта која плута свемиром“.

То је омогућило летелици у мисији „Озирис Рекс“ да уочи серију гребена широм Бенуа, уз детаљно прегледну избочину на његовој средини, откривајући детаље о саставу астериоида и његовој бурној прошлости.

Научници сада верују да је Бену гушћег састава ближе површини, а порознијег у средишту, што може да објасни повремене ерупције материјала.

„Озирис Рекс“ треба да полети са Бенуа 2021. године и да донесе узорке на Земљу до септембра 2023. године. Летелица је у орбиту астероида стигла још пре две године.

Прочитајте још: