Америчко Министарство правде покренуло је тужбу против „Гугла“ због задржавања монопола над њиховим услугама и оглашавањима у претрази, изјавио је у уторак заменик државног тужиоца Џефри Розен.
Станојевић додаје да кампања у Америци траје годину дана и да се за све што се дешава у ових последњих месец дана рачуна да има неку политичку конотацију и да одговара неком од кандидата, што не мора да буде тачно.
Гуглов монопол – највећи и најчуднији у историји
Станојевић сматра да америчко Министарство има јаке разлоге да подигне тужбу против Гугла и истиче да је оно и у прошлости било познато по томе да је разбијало монополе.
„Гуглов монопол је, вероватно, један од највећих које су имали у историји, и најчуднијих, пошто суштински долази из фирме која не намеће корисницима обавезу коришћења њихових услуга али просто ствара такве услове да је опредељивање за било шта друго чист губитак за корисника“, каже наш саговорник.
Трамп као фудбалер који се превентивно жали на судију
Коментаришући Трампове критике на рачун технолошких гиганата да су „пристрасни према њему и конзервативним политичарима уопште“, Станојевић каже да се он „жали на све и сваког, посебно у предизборној кампањи, као што се и фудбалери превентивно жале на судије“.
Према његовим речима, ИТ индустрија је више наклоњена неким либералним погледима него конзервативним, мада има и једних и других, и логично је да они негде више навијају за Демократе него за Републиканце, јер су некако природно ближи.
The DOJ’s deeply flawed lawsuit would do nothing to help consumers. It could actually raise phone prices, make it harder for people to access the services they want, and artificially prop up lower quality search services. Read our blog post→https://t.co/iNnNL6yvNK
— Google Public Policy (@googlepubpolicy) October 20, 2020
„Али то не значи да ће радити против Републиканаца и да ти алгоритми спречавају другу страну да победи. Коначно, оптужбе су биле да је Трамп користио 'Кембриџ аналитику' да стигне до свих бирача који су му били потребни да би победио пре четири године, тако да се не би све могло гледати тако црно-бело. Много је битнија ту утакмица која се испод води и коју ми не видимо, и о чему ћемо, вероватно, опет сазнати за две године“, истиче Станојевић.
Може ли монополиста Гугл нестати за десет година?
Према његовим речима, тешко је прогнозирати какав би исход тужбе могао да буде, пре свега зато што је реч и индустрији у којој су промене веома брзе. Пре двадесетак година Гугл је био потпуно нов сајт, а харао је Јаху који данас као претраживач не постоји и још користи Гуглову технологију, подсећа Станојевић.
„С једне стране није немогуће да Гугл за десет година нестане пред неком другом технологијом која га победи, мада је то мало вероватно. Али разбијање тог монопола заиста би могло да доведе до тога да се компанија нађе у озбиљним проблемима због тога што су све те ствари које раде изузетно увезане. Оне ствари које нису успешне, они би се њих јако лако и радо решили, али није проблем у томе. Проблем је оно у чему су успешни а то је претраживање и, пре свега, наплата реклама и то је оно што највише смета људима који сматрају Гугл великим монополистом“, закључио је Станојевић.
„Гугл“ се такође суочио са сличним правним изазовима и у иностранству. Прошле године је Европска унија казнила корпорацију са 1,7 милијарди долара због спречавања веб-локација да користе друге претраживаче осим Гугла за проналажење оглашивача.