Годанију је награда припала за триптих радова (Узвишени изазов, Одјеци неуморне душе, Јединствена реакција) који је извела Дрезден Франкфурт компанија игре на прошлогодишњем Београдском фестивалу игре - у Сава Центру 11. априла и дан касније у Српском народном позоришту у Новом Саду.
Годани усавршава сваки корак на шпиц патикама
„Оно што чини Годанијев рукопис посве посебним, јесте висок ниво естетског савршенства и виртуозна динамика. Он је кореограф који ваја најсложененије играчке фигуре, предивне посебности, у брилијантане, незаустављиве облике. Он усавршава сваки корак у шпиц патикама до крајњих телесних граница, док развија софистицирану алузију на геометрију класичне игре из савременог менталног оквира”, наведено је у образложењу жирија које је прочитала његова председница Марија Јанковић.
Жири је констатовао да је осећај за „сценско време” Јакопа Годанија прецизан, а смисао за лепоту задивљујућ.
„Са физичким интензитетом, богат акцијом и егзактношћу - практично математички у свом деловању, Годани открива суштину идентитета трупе коју је створио. Напуштајући површно и наглашавајући мајсторско познавање технике, гледалац доживљава кореографију као аутентичан догађај у правом смислу те речи”, оценио је жири награда „Јован Ћирилов”.
Част је бити део ове уметничке породице
Годани је захвалио на овом, како је истакао, изузетном признању.
„Поносан сам на ову награду и прилику да будем партнер изузетним организаторима Београдског фестивала игре. Част ми је што сам члан те уметничке породице", казао је Годани, пренео је Танјуг.
Јакопо Годани је пети лауреат награде „Јован Ћирилов – за корак напред”, коју је примио из руку доскорашњег министра за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Зорана Ђорђевића, честог гледаоца представа на Београдском фестивалу угре.
Пре Годанија ово признање су добили Јиржи Килијан, Шарон Ејал, Димитрис Папајоану и Мари Шуинар.
Наставља се Београдски фестивал игре
Директорка Београдског фестивала игре Аја Јунг најавила је да ће Дрезден Франкфурт компанија наступити у другом делу програма овогодишњег 17. Београдског фестивала игре, 22. децембра у Сава Центру, са представом „Алтер Его и Ал ди Ла” у Годанијевој кореографији.
Дрезден Франкфурт компанија је требало да отвори Београдски фестивал игре 21. марта, али је пандемија пореметила планове и принудула организаторе да реконструишу програм фестивала.
У кореографији „Алтер Его” људска тела манифестујући животињске карактеристике креирају универзум чудних бића, а у „Ал ди Ла” Годани ствара нови оквир за гудачки секстет „Преображена ноћ” Арнолда Шенберга из 1899. – кроз вешту употребу кореографије, костима и сцеографије играчи се претварају у жива бића.
Други део програма Београдског фестивала игре, уколико епидемиолошка ситуација дозволи, почиње 6. новембра гостовањем Компаније 111 из Тулуза у Атељеу 212.
Дан касније, 7. новембра, Компанија Инбал Пинто наступиће у Београдском драмском позоришту, Компанија Силвије Грибауди 9. новембра у Мадлениануму, а трупа „Воетволк” из Антверпена 19. децембра у Београдском драмском позоришту.