Марк Епископос описао је Јак-130 као лагани авион за обуку, који има два седишта и импресиван однос потиска и тежине. Има систем „Флај-Бај-Вајр“, ГПС и „Глонас“ систем за навигацију и означавање циљева, као и модул за репрограмирање промена управљања и стабилности унутар одређених параметара.
Амерички експерт је за портал „Њу информ" изјавио да је за Јак-130 предвиђено изврсно наоружање: вођене ракете кратког домета са системом инфрацрвеног навођења Р-73 „Лучник“, ласерски вођене ракете Х-25 и бомба КАБ-500.
Авион је способан да обавља функције лаког јуришног авиона и може да полети са палубе носача авиона. Ова верзија авиона могла би да постане нови „руски ловац блиске ваздушне подршке“, али је ова одлука донета у корист Су-25.
Марк Епископос је напоменуо да је рано одбацити Јак-130 и подсећа да је не тако давно Уједињена авионска корпорација Русије саопштила да се ради на новом пакету за модернизацију авиона Јак-130.
Пројектни биро „Јаковљев“ завршио је развој концепта новог авиона за борбену обуку 1993. године, али је пројекат заустављен због распада СССР-а и недостатка новца.
Програмери су затим донели несвакидашњу одлуку и обратили се страном инвеститору за помоћ. Посао је склопљен са италијанским произвођачем авиона „Аермачи“.
Авион Јак-130Д је 1996. године имао први лет. После извесног времена, италијанска и руска компанија су прекинуле сарадњу. „Аермачи“ је направио авион М-346 „Мастер“, а авион компаније „Јаковљев“ је ушао у серијску производњу.
Прочитајте још: