То је и био један од кључних разлога што је Влада Србије овај ауто-пут прогласила пројектом од посебног значаја за државу, објашњава за Спутњик директор сектора за управљање изградњом у „Коридорима Србије“ Александар Сенић.
Са ауто-путем „Вожд Карађорђе“ и нове инвестиције
Он напомиње да је реч о капиталном пројекту који ће умногоме оживети исток Србије.
„Према статистикама којима располажемо, више од 80 одсто инвестиција је смештено уз ауто-путеве, претежно уз Коридор 10, а сада наравно и уз ауто-пут ’Милош Велики‘. Када изградимо ауто-путеве и брзе саобраћајнице, можемо очекивати нове инвестиције у крајевима у којима су оне изграђене и то је свакако један од главних разлога зашто се Влада Србије определила за изградњу нових саобраћајница, па и ове ’Вожд Карађорђе‘“, напомиње наш саговорник.
Сенић прецизира да ће на тендеру који ће уследити бити познато ко ће радити просторни план и генерални пројекат који ће дефинисати трасу којом ће пролазити ауто-пут. Када се после девет месеци изгради тај просторни план и усвоји на Влади, после тога ће бити расписан тендер за израду идејног пројекта.
Два крака у ауто-пут
Сенић напомиње да је пројектним задатком дефинисано да се испита оправданост изградње два крака, односно две брзе саобраћајнице, од Лајковца, односно од петље Жупањац на ауто-путу „Милош Велики“, до Орашца и од Младеновца, односно петље Мали Пожаревац, до Орашца. Те брзе саобраћајнице би имале по две траке у оба правца.
„Од Орашца, где би се срела та два крака брзих саобраћајница, настао би ауто-пут који би преко Тополе, Раче ишао до Марковца, односно до нове петље са Коридором 10. Од Марковца, где сада постоји петља Стари храст, према Свилајнцу, Деспотовцу и Бору би опет ишла брза саобраћајница, два плус два“, описује наш саговорник.
Он ипак напомиње да ће то, куда ће проћи траса, прецизно бити дефинисано тек просторним планом подручја посебне намене и идејним пројектом. Зато, каже, у овом тренутку није могуће знати ни цену ни тачну дужину пута, али је претпоставка да ће износити око 220 километара.
Незахвално је, каже, причати и о вредности инвестиције док се траса не постави, јер се не зна ни број тунела, ни број мостова. Он додаје да једино можемо да се руководимо статистиком да изградња километра ауто-пута кошта измећу седам и девет милиона евра, па на основу тога може да се каже да ће укупна цена бити између 1,5 и две милијарде евра.
Сама изградња четири-пет година
Због свих процедура сада је незахвално прогнозирати и тренутак почетка градње ауто-пута, истиче директор сектора за управљање изградњом у „Коридорима Србије“, али и напомиње да ће они учинити све да то буде у што краћем року.
Оно што је, међутим, реално је да ће када изградња крене, цела инвестиција бити завршена за четири или пет година, каже наш саговорник.
Сигурно је и то, истиче Сенић, да ће изградња саобраћајнице подићи производне потенцијале источне Србије и посебно туризам, јер се тај крај сматра једним од најлепших.
„Имамо искуство са изградњом Коридора 10, где се буквално источни крак од Ниша према Димитровграду економски препородио, јер је са изградњом ауто-пута дошло до покретања других индустријских грана. Очекујемо да ће и исток Србије од Деспотовца према Бору изградњом ове саобраћајнице кренути путем развоја и зауставити даљи одлив становништва“, каже Сенић за Спутњик.