„Посебну пажњу треба посветити напредовању ученика у складу са принципима формативног оцењивања, о чему су школе добиле упутства у претходном периоду, а које је потребно примењивати и у овим околностима“, наводи се у допису директорима школа.
Наставници би, како се додаје, требало да инсистирају на битним садржајима, тј. на садржајима који су кључни за остваривање исхода обавезног предмета, изборног програма и слободне наставне активности.
„Оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године и подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученици добити у периоду до завршетка првог полугодишта омогућиће извођење закључне оцене“, наводе из министарства просвете.
Наставник има аутономију да планира оцењивање и да одлучује да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину.
Уколико то није могуће, писмене задатке могу реализовати и у другом полугодишту, али да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке.
Ако је ученик незадовољан предлогом закључне оцене на крају полугодишта може се за њега организовати одговарање у школи уз поштовање свих епидемиолошких мера.
Ученик који нема потребан број оцена за утврђивање закључне оцене из оправданих разлога (болест, изолација) може остати неоцењен, пренео је Танјуг.
Прочитајте још: