00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

До последњег даха: Какo настају слике без сећања и платно без штафелаја?

Орбита културе
Орбита културе - Sputnik Србија
Пратите нас
Колико су снажна и каква су сећања на светског сликара Љубу Поповића, чија је изложба „Платно без штафелаја“ недавно отворена у Модерној галерији Ваљево?

По чему Љуба остаје јединствен међу сликарима не само париског круга – за Спутњик открива Љубин дугогодишњи пријатељ и велики познавалац дела овог изузетног Ваљевца, књижевник Бранко Кукић.

Зашто су сви филмски зналци јединствени у ставу да после Годаровог филма „До последњег даха“ светски филм никада више није био исти?

Како је овај славни редитељ  дебитантским остварењем, заједно са другим представницима „француског новог таласа“ заувек променио филозофију и естетику филма, ослобађајући га баналности, овештале форме и рутинерске режије? Зашто тек од Годара, Шаброла, Трифоа... почиње употреба синтагме „ауторски филм“ и да ли је данас могућа таква борба за уметнички, независни и мање скуп филм –  за „Орбиту културе“ разговарамо  са Мирољубом Стојановићем  филмским критичаром, уредником у Издавачком сектору Филмског центра Србије.

Шта садржи недавно објављена студија „Слике без сећања: траума, филм, трансмисија“, јединствена у нашој теоријској мисли о филму по теми коју обрађује – теми холокауста, ратним, односно културалним траумама?  Зашто траума која се описује као прекид сећања и изузетно болно искуство  не може спонтано бити асимилована у наше сећање,  али може у историју – нека су од питања на која одговара ауторка ове изузетне књиге,  професор теорије филма на Факултету драмских уметности Невена Даковић.

Како звучи сурф са народном музиком и како изгледа ослушкивање ритма таласа уз хитове Шабана Бајрамовића, Маринка Роквића или Весне Змијанац разговарамо са гитаристом бенда „Moussaka“, Петром Живићем.

Радови којих уметника су се нашли на изложби „Соба с погледом“ којом Ликовна галерија КЦБ обележава шест деценија постојања – открива кустоскиња поставке Гордана грабеж која је заједно са Светланом Петровић приредила ову изложбу

Шта се догодило када је једног поподнева седмогодишњи Лука ушао у собу и рекао оцу „Ја сам терапеут, који је твој проблем?“ и зашто је писац Срђан В. Тешин прво помислио  „Па где ме нађе, сине, одакле да почнем“, а потом са Луком у четири руке написао књигу за децу „Лука каже“ – питамо Лукиног тату, писца Срђана В. Тешина.

Орбита културе: Бранко Кукић, Невена Даковић, Срђан Тешин, Мирољуб Стојановић

 

Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала