Снага АЛ-41, који поред Су-57 покреће и Су-35, само је за девет одсто слабија од мотора Ф119 којим је опремљен ловац пете генерације Ф-22 Раптор. Сматра се мерилом снаге међу двомоторним ловцима.
Међутим, према наводима портала, титула апсолутног шампиона припада мотору Pratt & Whitney Ф135 ловца Ф-35 Lightning II, иако има само један мотор.
„Производ 30“ један је од најтајанственијих производа руског војно-индустријског комплекса. Упркос чињеници да прототип Су-57 већ лети са новим мотором, карактеристике и опис мотора нису званично објављени. Према подацима отворених извора, тај мотор је сличан претходницима АЛ-31 и АЛ-41, али су сви његови елементи произведени изнова користећи савремена достигнућа. То је довело до приметног побољшања свих основних карактеристика.
„Главне предности новог производа су тежина, потрошња и специфични потисак. Такав потисак не даје ниједан мотор на свету“, изјавио је главни конструктор експерименталног конструкторског бироа „Луљке“ Евгениј Марчуков.
Важна одлика новог мотора је његова млазница. Као и АЛ-41, опремљен је системом управљања вектором потиска у свим угловима.
Руски вишенаменски ловац Су-57 је авион пете генерације, створен уз помоћ стелт технологија. Ловац Су-57 је универзална летелица, која са једнаким успехом може да решава и задатке стицања надмоћи у ваздуху, као и задатке пресретања мета мале величине уз гађање копнених циљева.
Авион има све карактеристике пете генерације — смањену радарску видљивост, свеобухватан преглед радарског система, могућност интеграције у јединствени информативни простор операције ваздух-земља, суперманеврисање, као и „паметну“ пилотску кабину.
Прочитајте још: