Бродарским компанијама је остало да отплате Кинезима још 66 милиона долара кредита, а готово је извесно да бродарске компаније ни ове године неће моћи саме да отплаћују тај дуг, наводи лист, преноси Танјуг.
Прве овогодишње рате кредита укупне вредности 4,64 милиона долара доспевају 21. јануара, а влада је дала гаранције бродарским компанијама за добијање тих кредита за куповину четири брода.
Према уговору, кад дужник престане да плаћа, гаранције падају и банка наплаћује комплетан дуг. Да су бродови узети на лизинг, онда би Црна Гора остала без њих, напомиње се у тексту.
Из Барске пловидбе су рекли за Побједу да су већ наговестили влади да ће им највероватније недостајати три милиона евра за плаћање две овогодишње рате, а из Министарства финансија и социјалног старања за сада нису одговорили на питања листа да ли ће држава платити рате за бродове, као и да ли је то могуће с обзиром на то да је донета одлука о привременом финансирању, а није усвојен буџет за ову годину.
Даље се додаје да би Кинези, у случају да им се рате не уплате у предвиђеном року, највероватније прво послали упозорење влади и дали неки нови рок за плаћање рата и у комуникацији са представницима владе можда сачекали месец или два, али то ипак не искључује ризик да "Ексим банка" можда већ овог месеца одлучи да наплати одједном целокупан дуг и да активира државне гаранције.
У црногорским бродарским компанијама, према сазнањима Побједе, не верују да ће бродови бити заплењени, јер ова пловила нису под хипотеком.
Лист такође подсећа да је влада 24. децембра усвојила информацију о тренутном стању у националном авио-превознику "Монтенегро ерлајнзу" и у том документу практично већ најавила могући црни сценарио гашења црногорских бродарских компанија, наводећи да је врло могуће да Црна Гора у периоду од месец дана остане без бродова и авиона.