Овај догађај је важан јер је ово први пут да је у јануару транспорт Северним морским путем обављен без пратње ледоломца. Ова маршрута омогућава да се гас продаје много јефтиније, јер је за 40 процената бржи транспорт, него транспорт Суецким каналом.
Течни природни гас је планиран за азијско тржиште, на коме су цене у последње време порасле. Ускоро ће исти терет понети и брод „Николај Евгенов“, који ће заједно са „Кристоф де Маржери“ доставити око 140.000 тона течног природног гаса.
Није познато где се тачно испоручује гас. Пут од луке Сабета на Јамалу до рта Дежњева, који представља крај Северног морског пута, ће трајати 10 дана и 21 сат. Ова брзина је довољна за ефикасну испоруку.
Брод је прешао 4.500 километара, а средња брзина пловидбе је 9,5 узла.
Раније је објављено да ће ова два брода испловити без пратње ледоломца. Један од трговаца је коментарисао да превозници гаса то чине по дугорочним уговорима. Он сматра да покушај да се заради на расту краткорочних цена није повезан са тренутном понудом.
Подсетимо, „Новатек“ је још 2018. године почео са испорукама течног природног гаса на азијска тржишта Северним морским путем. За сада ова компанија користи ову трасу у летњем периоду, али са развојем ледоломачке флоте Русије компанија рачуна да ће 2024. године моћи током целе године пловити Северним морским путем.
Прочитајте још: