Како је наведено у саопштењу, УЗПВ наставља са акцијом евидентирања трговаца за које постоји претпоставка да не послују у складу са Законом о електронској трговини.
Овога пута, фокус је на профилима на друштвеној мрежи Инстаграм, међу којима има највише трговаца који се баве продајом обуће, одеће, суплемената и додатака исхрани, као и парфемима, преноси Б 92.
Трговац који своју продају врши путем интернета у обавези је да на видном и доступном месту, у складу са Закона о електронској трговини, назначи: пословно име, адресу седишта, контакт податке, матични број (МБ), порески идентификациони број (ПИБ), детаљне податке о цени производа, који укључују и трошкове доставе и остале манипулативне трошкове.
Основни критеријум да се неки трговац нађе на листи представља управо непостојање наведених података на профилима, а узимајући у обзир чињеницу да се путем њих уредно примају поруџбине потрошача и очигледно обавља продаја робе.
Број потрошача који се јављају потрошачким организацијама (УЗПВ и НОПС), а у вези са куповином путем друштвених мрежа од нерегистрованих продаваца, свакодневно расте.
Нажалост, у оваквој ситуацији, одредбе Закона о заштити потрошача нису примењиве (не важе) и потрошачке организације нису у могућности да поступају, нити да пруже адекватне правне савете, изузев да потрошаче упуте на самостални судски поступак.
У УЗПВ напомињу да листа није коначна, да не представља репрезентативни узорак по питању броја трговаца „на црно“, нити представља листу трговаца на које потрошачи најчешће изјављују приговоре.
Позивају се сви потрошачи да том удружењу доставе називе трговаца за које сумњају да не послују у складу са Законом о електронској трговини, а послују путем друштвених мрежа.
Такође се позивају сви трговци да своје пословање хитно ускладе са одредбама наведеног закона и да о томе доставе доказе.
У оба случаја, биће извршено ажурирање црне листе, поручило је УЗПВ.