00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Инвазија „ванземаљаца“ на Маракану – новембар као путоказ вечитих у Евролиги
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери

До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова

Пратите нас
Људи су одувек сањали да могу да освоје небо. Увођењем авиона и развојем цивилног ваздухопловства човечанство је делимично испунило ову жељу. Приватни авиони, међутим, доступни су само повлашћенима, док шира јавност ваздушна путовања сматра само бржим начином превоза.

Историја развоја летећих аутомобила започела је 1936. године када је пионир у конструкцији аутомобила Хенри Форд приказао експериментални авион са једним седиштем који је назвао „небески флајвер“. Иако је пројекат обустављен две године касније, то је заправо био лагани авион а не аутомобил. Јавност је постала веома узбуђена што ће се у блиској будућности масовно производити лична летећа возила.

Истовремено, сам господин Форд рекао је: „Држите ме за реч: долази комбинација авиона и аутомобила. Можете се смејати, али доћи ће“.

Од тада се визуелизација возила, укључујући летећа, променила и више високотехнолошких компанија и произвођача аутомобила поставило је задатак да људима обезбеди сопствене летеће аутомобиле или такси-дронове.

© Sputnik / Pavel Bednyakov / Уђи у базу фотографијаТест вожња беспилотним таксијем у Малој спортској арени Олимпијског комплекса Лужњики у Москви. Дрон, који је развила компанија чланица Московског кластера иновација, може да превози путнике и терет ваздушним путем до 100 км.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
1/10
Тест вожња беспилотним таксијем у Малој спортској арени Олимпијског комплекса Лужњики у Москви. Дрон, који је развила компанија чланица Московског кластера иновација, може да превози путнике и терет ваздушним путем до 100 км.
© Фото : Public domainМодел „Канваир“, прототип летећег аутомобила, 1947.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
2/10
Модел „Канваир“, прототип летећег аутомобила, 1947.
CC BY-SA 4.0 / Alexander Migl / Pal-V Front III Genf 2018 (cropped image)Летећи аутомобил ПАЛ-В у аутосалону у Женеви 2018. године.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
3/10
Летећи аутомобил ПАЛ-В у аутосалону у Женеви 2018. године.
CC0 / Johnescalade / E-volo erstflugПрви лет на са људском посадом у електричном мултикоптеру. Лет је трајао минут и 30 секунди, у Немачкој, у октобру 2011. године.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
4/10
Први лет на са људском посадом у електричном мултикоптеру. Лет је трајао минут и 30 секунди, у Немачкој, у октобру 2011. године.
© AP Photo / John Locher„Бел Некус 4ЕКС“, четвероседни електрични или хибридно-електрични летећи такси, изложен у Беловом штанду на техничком сајму 8. јануара 2020 у Лас Вегасу.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
5/10
„Бел Некус 4ЕКС“, четвероседни електрични или хибридно-електрични летећи такси, изложен у Беловом штанду на техничком сајму 8. јануара 2020 у Лас Вегасу.
© Фото : Public domain / SDASM Archives„Вотерман еровбил“, двосед са једноделним мотором са конфигурацијом потискивача, изграђен у САД крајем ‘30-их.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
6/10
„Вотерман еровбил“, двосед са једноделним мотором са конфигурацијом потискивача, изграђен у САД крајем ‘30-их.
© AP Photo / Claude Paris„Аеромобил“ приказује свој најновији прототип летећег аутомобила у Монаку 20. априла 2017.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
7/10
„Аеромобил“ приказује свој најновији прототип летећег аутомобила у Монаку 20. априла 2017.
© AP Photo / Kamran JebreiliМодел „Е-ханг 184“, дубајски такси-дрон на Самиту светске владе у Дубаију 13. фебруара 2017. године.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
8/10
Модел „Е-ханг 184“, дубајски такси-дрон на Самиту светске владе у Дубаију 13. фебруара 2017. године.
CC BY-SA 4.0 / Matti Blume / Audi Pop.Up Next, GIMS 2018, Le Grand-Saconnex (cropped image)Прототип „Аудијевог“ беспилотног летећег електричног возила „Поп-ап некст“ представљен на сајму аутомобила у Женеви 2018. године.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
9/10
Прототип „Аудијевог“ беспилотног летећег електричног возила „Поп-ап некст“ представљен на сајму аутомобила у Женеви 2018. године.
© Sputnik / Pavel Bednyakov / Уђи у базу фотографијаТест вожња беспилотним таксијем у Малој спортској арени Олимпијског комплекса Лужњики у Москви. Дрон, који је развила компанија чланица Московског кластера иновација, може да превози путнике и терет ваздушним путем до 100 км.
До неба и даље! Прототипови летећих аутомобила и такси-дронова - Sputnik Србија
10/10
Тест вожња беспилотним таксијем у Малој спортској арени Олимпијског комплекса Лужњики у Москви. Дрон, који је развила компанија чланица Московског кластера иновација, може да превози путнике и терет ваздушним путем до 100 км.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала